Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem - Funkar allt?

Postat av Legenderry den 30 Mars 2012, 17:58
1 kommentarer · 248 träffar
Min dator sket sig för ca 50 sek sedan, p.g.a. en av två anledningar. Själv så vet jag inte om det är mitt fel eller lägenhetens fel.

Specs:
Geforce GTX 580
16gb RAM
700w Nätagg
Moderbord (blablabla) för 4,5k

Hur som helst. Datorn stängde av sig själv flera gånger efter ca 8 månader av felfritt bruk, men jag är inte speciellt teknisk, men jag kollade runt lite i datorn. Det ända jag såg som såg misstänksamt ut var att CPU1 var inkopplad, men inte CPU2.
Jag kopplade då in CPU2 och startade datorn.. Datorn surrade jätte konstigt, och sen så började CPU2 sladden att slå gnistor. Genast så slet jag ut strömkabeln och drog ut CPU2 sladden.. Jag gissar på att moderbordet är fuckat, med tanke på att jag kopplade in CPU1 och hade CPU2 sladden urkopplad, men datorn vägrade starta.. Funderar på att sälja de andra komponenterna för att inhandla en Laptop eller något.. Men nu är frågan.. Äre bara Moderbordet som är slut, eller har strömmen gått ut till de andra komponenterna och kortslutit dem också, så att de har blivit obrukbara?

PS: Från att jag startade datorn till att jag slet ut strömkabeln gick det kanske 7-8sek.
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..