1
Skärmen flimrar!
Postat av westin-_- den 19 Januari 2012, 22:16
13 kommentarer · 7 281 träffar
Hej, jag har länge märkt att min skärm flimrar. Förut var det bara ibland. Men nu när jag precis satt in min SSD hårddisk och installerat w7 osv i den, så har jag märkt att flimrandet har blivit värre! Jag frågade även en utav mina datorkunniga kompisar vad problemet kunde vara. Så sa han att det kan bero på att grafikkortet blir för varmt. Liksom för att det tex är för mycket damm i det. Så jag laddade ner ett program som heter AWmonitor och kollade hur varmt det var. Då var det typ 55 grader varmt. Men sen när jag satte på Starcraft 2, för att testa hur det var då, så gick det upp direkt till 77 grader, och därefter när jag startade en campaign så blev ba hela bilden randig typ.
Dammade av datorn igår och så, och nu när jag bara gör vanliga sysslor så som att kolla på facebook osv så är grafikkortet ca 47 grader varmt, och sen när jag satte på starcraft 2 igen så gick den bara upp till 68 grader, vilket skulle vara ganska ok enligt min kompis.
Min fråga är, varför flimrar fortfarande skärmen efter jag dammat av hela datorn + grafikkortet? Kan det vara skärmen som det är fel på?
Tacksam för hjälp! Btw sorry för att jag skrivit så slarvigt! Skyller på att jag är sjuk! ;D
Dammade av datorn igår och så, och nu när jag bara gör vanliga sysslor så som att kolla på facebook osv så är grafikkortet ca 47 grader varmt, och sen när jag satte på starcraft 2 igen så gick den bara upp till 68 grader, vilket skulle vara ganska ok enligt min kompis.
Min fråga är, varför flimrar fortfarande skärmen efter jag dammat av hela datorn + grafikkortet? Kan det vara skärmen som det är fel på?
Tacksam för hjälp! Btw sorry för att jag skrivit så slarvigt! Skyller på att jag är sjuk! ;D