Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Förstår mig inte på hz

Postat av JaacKKe den 14 December 2011, 17:46
15 kommentarer · 118 träffar
Hej!

Var precis och plockade upp min kompis gamla CRT skärm.

Har ju alltid var hypad nu på senare tiden till att spela med en CRT skärm, just för att jag inte har råd med en ny och fräsch 120hz skärm.

Problemet: Förstår mig verkligen inte på hur hertz1 fungerar på den här skärmen. Läser speccs på olika forum och där nämner man upp till 160hz. Men sedan när jag kollar hz gentemot upplösningen man ska använda så kommer man bara upp i 85hz.

Skärmen är en DellM993s
http://support.dell.com/suppor t/edocs/monitors/M993s/en/abou t.htm#Specifications
Scrolla ner så står det om olika upplösningar/hz.

Kan för övrigt säga att jag spelar 1.6 i upplösning 640x480.

För att sammanfatta det lite snabbt:
---------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------------------------ --------------------------
1. Kommer jag kunna spela 1.6 med 100/120hz på den här skärmen?

2. Ifall det inte skulle funka. Finns det något sätt man kan gå tillväga med drivrutiner eller dylikt för att få allting att fungera?
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------------------------ -------------------
Är oerhört okunnig när det kommer till datorer, skärmar och hz. Ber om ursäkt ifall texten tycks vara missledande på något sätt.

Hjelp mei.
/Mvh Jacke
Föregående tråd
Nästa tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..