Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mitt datorköp

Postat av Boatmaster den 22 Oktober 2011, 13:55
1 kommentarer · 43 träffar
Hejsan Hejsan. För någon månad sedan så kraschade min dator helt. Grafikkortet lade av och med 5 år på nacken så förstår jag att det var lite rostigt.

Hur som helst, jag försökte lösa problemet själv. Alltså köpa ett nytt grafikkort, inte så värst svårt kan man tycka. Det slutade med att jag fick lämna in datorn på närmaste sjukhus(Nordwaystore). Detta pga att jag inte hittade ett passande grafikkort.
En kompis som jobbar på nordwaystore hjälpte mig att hitta ett par olika grafikkort, men ack! Det funkade inte, min dator var helt enkelt för gammal för ett nytt grafikkort.

Så, en ny dator är den enda lösningen om jag ska fortsätta att spela datorspel.

Datorn ser ut så här: (priset taget från nordwaystore-priset jag fick, inte internetpris)
http://www.nordwaystore.se/?pa ge=cart
Internet pris: 6284 kr
Affärspris: 6699 kr

Anyway, jag har tittat runt på massor utav forum, hemsidor osv, och försökt klura ut om man kan få en bättre dator för samma / mindre pengar. T.ex som har jag inte en aning om hur bra grafikkortet är, och varför jag inte ska beställa ett (som alla andra) gtx 580 sli?

Undrar om någon snällsjäl där ute kan ge mig lite tips & hjälp på om jag ska byta ut vissa delar osv.

Kanske kan säga att min budget ligger på ungeför 6000kr, farsan som betalar pga att min födelsedag närmar sig.

Diskussion: Vad tycker du om datorpriser?

Tackar på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar