Hejhej!
Har tillbringat kvällen med att sitta och knåpa på en hemsida som är tänkt att kunna passa antingen en blogg eller en onlinetidning.
Så ifall den nu ska användas så kan jag ju alltid försöka snygga till den lite, så släng iväg konstruktiva kommentarer som hjälper mig att hitta både svaga och starka punkter på sidan.
Namnet behöver ni inte bry er om utan det finns bara där.
http://artmaders.se/tidning /
2.5/10
Svenska plix!
* Bakgrunden är ganska fin, men för uttjatad nu.
* Logon var lite för osmaklig med tanke på färgerna.
* De vita rutorna passar itne ihop med bakgrunden.
+
* Fint upplägg på sidan, rutfördelning osv.
* Stilren
---
Helt okej, fixa färgerna lite bara och byt bakgrund så får du iaf 8-9/10 av mig. :>
8/10
- Loggans färgschema är ändrat (miss av mig innan).
- Loggans skugga är borttagen.
Vet inte riktigt vart jag mer ska dra in bilder. Får kanske bli någon liten bild under artiklarna.
#9 kAELLBOM` : Angåenda bakgrunden så får jag hålla med dig, men tycker bara den är så otroligt fräsch. Så du får ursäkta mig :)
Har bytt de vita färgerna till mörkare vit, känns det behagligare?
#19 Okejs! :)
Kom på att jag glömt validera den och allt. Hoppas inte det gör er något eftersom att det änsålänge bara är en sida i betastadiet.
ja du fattar!..
#26 Hum det är den kanske, jag upplever det inte så men det kanske är flera som upplever det jobbigt.
annars var den la fin =)
stilren. headern passa in.
navigatorn passa perfekt.
10/10
Tack förresten :)
Grymt fin sida och om du putsar till den litegran kommer den se galant ut;)
Hursomhelst så tycker jag sidan är stilren, mycket bra arbete.
Skulle dock gärna se den med riktiga artiklar, bilder och utfyllnad - det gör mycket när hemsidan är såpass textbaserad som din är!
Bra färgval med, det smälte ihop fint.
Skulle gärna se lite reklam på sidan (tror inte att man kan driva en seriös sida i dagens läge utan att ha reklamsponsorer menar jag!).
Keep up the good work!
#33 Nu blev jag nyfiken:) Blev tvungen att dra en sökning på wikipedia och där står det att det kan ha använts redan på 1500-talet. =]
"Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit" ("Det finns ingen som älskar smärtan i sig, som söker den och vill ha den, just eftersom det är smärta")."
Jo under dagen ska jag försöka trycka in fler bilder m.m, får väl även sälja ut mig och lägga reklam där :)
#34 Tack, vad saknar du för 10:an? :)
Finare hoover på menyn
Samma Rubrikstorlek överallt, nu har notiser mycket mindre och det ser väldigt konstigt ut.
Kanske jobba lite mer på det och få in lite mer saker!?
Annars bra jobbat, då sidan är helt ok kodad men icke validerar i cssen, kan ej kolla html'en då validatorn inte funkar för tillfället
http://jigsaw.w3.org/css-valid ator/validator?uri=http%3A%2F% 2Fartmaders.se%2Ftidning%2F&wa rning=1&profile=css21&usermedi um=all
så får sidan 4/10 av mig, dels för att den inte tilltalar mig fullt ut och för att koden inte är fullständig.
Men som sagt fortsätt jobba på den så höjer du nog betyget lite.
Sen att sidan inte validerar har jag nog redan kommenterat, och hoppades att ni inte skulle klaga så mycket på det eftersom att det bara är en betasida.
Men om du tar det som klagomål så be inte om konstruktiv kritik nästa gång.
Kan såklart inte säga så mkt omi innehållet än eftersom de bara är temporärt men tror verkligen att det kan bli riktigt bra! =)
Keep going!
#40 Snitsigt :) Då känns den änsålänge användarvänlig? :)
#44 Ingen har hållt med dig änsålänge iallafall :)