1
PHP, SQL query hjälp!
Postat av AWGL den 22 Juni 2012, 12:52
4 kommentarer · 130 träffar
Håller på att göra en applikation där jag måste matcha två användare mot varandra.
Det knasiga är att när jag kör queryna nedan så fungerar bara ett av dem, dvs. att den bara ändrar value i en av rowsen.
Detta gör att det fortfarande är ready = 1 i databasen fast det skall ha slagit om till 0...
Säkert bara gjort ngt noobmisstag, eller tänkt fel ngn stans!
HJÄLP!
Försöker köra detta query:
$endReadyQuery = ("UPDATE users SET ready = 0 WHERE username = " . $username . "");
$endReady = mysql_query($endReadyQuery);
< br />if(!$endReady or $endReady == 0){
exit(mysql_error());
}
$endReadyQuery2 = ("UPDATE users SET ready = 0 WHERE username = " . $opponent['username' ] . "");
$endReady2 = mysql_query($endReadyQuery2);
if(!$endReady2 or $endReady2 == 0){
exit(mysql_error());
}
*Btw fragbite lägger till i mitt kod av ngn anledning, finns inte där egentligen.
Det knasiga är att när jag kör queryna nedan så fungerar bara ett av dem, dvs. att den bara ändrar value i en av rowsen.
Detta gör att det fortfarande är ready = 1 i databasen fast det skall ha slagit om till 0...
Säkert bara gjort ngt noobmisstag, eller tänkt fel ngn stans!
HJÄLP!
Försöker köra detta query:
$endReadyQuery = ("UPDATE users SET ready = 0 WHERE username = " . $username . "");
$endReady = mysql_query($endReadyQuery);
< br />if(!$endReady or $endReady == 0){
exit(mysql_error());
}
$endReadyQuery2 = ("UPDATE users SET ready = 0 WHERE username = " . $opponent['username' ] . "");
$endReady2 = mysql_query($endReadyQuery2);
if(!$endReady2 or $endReady2 == 0){
exit(mysql_error());
}
*Btw fragbite lägger till i mitt kod av ngn anledning, finns inte där egentligen.