Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
nån "osynlig färg" finns nog inte, däremot när du skapar ett nytt dokument kan du välja Transparent bakgrund, och då blir det som är transparent "osynligt", så länge du inte sparar det till nån .jpg fil.
kan säga ett ex. jag har en bild lägger på ett svart nätt, men jag vill inte ha nätet över hela bilden och ja vill kunna ta bort lite här o där, och jag säg inte att ja ska markera där jag vill ha det
Alltså jag fattar inte ett dugg av vad du säger, försök att förklara för någon annan person IRL och be den att skriva ner det åt dig, skriv sedan detta här :/
Menar du typ att du ska lägga upp en bild på din hemsida, så blir formen typ bara runt den saken du har ritat, exempelvis en gubbe? så man ser t ex texten , navigationen och sånt som var bakom?
Använd gradient, sen tar du den blå färgen till höger, och en vit till vänster sen ändrar du opacity på den till 0% sen har du det som han vill att du ska göra i guiden.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Vad ska du ha den till?
HsMan du är bra på att förklara ;)
Menar du typ att du ska lägga upp en bild på din hemsida, så blir formen typ bara runt den saken du har ritat, exempelvis en gubbe? så man ser t ex texten , navigationen och sånt som var bakom?
edit: http://www.sonitus.se/joonas/p hotoshop/kurs.asp?kurs=15
den är liknande, men ja tror de e så, och ja fattar nadda hur man gör på den dära hemsidan endå
<3 Fragbite
http://osynlig_farg.istheshit. net /
Du kan däremot välja opacitet på din färg som gör den transparant.
Annars är de väl bara att markera lagret och göra det genomskinligt genom att sänka opacitet.
*edit* Om någonting är osynligt kan man inte se det, alltså är det ingen färg...