×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Samsung Galaxy S3 laddar ej

Postat av njure den 3 Augusti 2013, 22:14
7 kommentarer · 11 764 träffar
Hej!
Har haft min S3:a i ungefär 1 år nu. Har fungerat fint förutom att framsidan av mobilen sprack i februari i år.
Häromkvällen hade jag 4 % kvar av batteriet och bestämde mig för att ladda genom usb uttaget på min dator.
Mobilen får tydligen inte tillräckligt med ström som den behöver för att laddas utan mobilen stängs av pågrund av inget batteri. (Beror antagligen på att jag använde mobilen under laddningen)
Då startar jag om mobilen med laddaren i. Mobilen hinner knappt starta innan den dör igen pågrund av att den inte hade något batteri kvar.
Efter det gick mobilen inte ladda. Testade att ladda både genom vägguttaget och genom usb men inget av de två alterniven funkade. (Testade även med flera olika laddare.)
Så igår köpte jag ett nytt batteri (Original batteri från Teknikmagasinet som skulle ge 40 % längre batteritid.)
Stoppade i de nya batteriet, laddade upp mobilen allt fungerade bra tills mobilen hade ungefär 5 % kvar av battertiden. Jag kopplade in mobilen genom usb för att laddas och samma sak inträffar igen. Batteriet går neråt istället för att laddas uppåt. (Beror antagligen på att jag använde mobilen under tiden.)
Mobilen dör, jag startar mobilen med usb kabel i och mobilen dör nästan direkt.
Nu går den inte starta, testat ladda mobilen med båda batterierna i men mobilen vägrar laddas. Återigen har jag testat flera laddare och både genom vägguttaget och genom USB. Har även testat rengöra polerna i mobilen.


Kan nån hjälpa mig? Vill inte lägga ut 400 kr igen på ett nytt batteri + baksida.


Mvh
Föregående tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..