Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sämre prestanda i XP och bättre i W7

Postat av Aksell08 den 16 Februari 2010, 02:35
20 kommentarer · 120 träffar
Hej!

Jag har nu använt Windows 7 Ultimate 32-bit i några månader. Min dators specifikationer är följande:

Processor: Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2.50GHz
RAM: 4GB DDR2
Grafikkort: ATI Radeon 5870

Jag spelar ganska mycket Modern Warfare 2. Och när jag använde Windows 7 så kunde jag spela med högsta upplösningen, vilket är 1680x1050 med 2x AA och allt annat på högsta med ungefär 80-85 fps.

Nu har jag installerat Windows XP Professional SP3 32-bit och när jag spelar Modern Warfare 2 så ligger jag som vanligt på 80-85 fps. Men ganska ofta så fps droppar det ner till 30-50 fps. Det är på speciella ställen på mapparna där man ser väldigt mycket av mappen. Det är precis som om datorn säger "Nej! Nu är det för mycket! Ner med fpsen!" Sen när jag går och gömmer mig och inte kollar ut över mappen så går fpsen upp till 80-85 igen.

Vad tror ni felet kan vara? Om det ens är något fel? Är det helt enkelt XP som har sämre prestanda i spel än Windows 7?

Uppskattar all hjälp jag kan få. Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar