Vista suger - Byta till XP!
Hejsan!
Jag har sökt igenom trådar i forumet med hittar inget som gäller mej så jag gör en ny tråd =)
Jag har Windows Vista och är inte nöjd med det! Det tar liksom upp 99% av prossesorn så allt hackar och laggar. Jag vill helt enkelt ha Windows XP... Men som vanligt ska ju allt krångla! Så här gör iallfall jag:
1. Stoppa i Windows XP-CD, Starta om datorn.
2. "Tryck på valfri knapp för att starta från skivan" Gjort.
3. Låter det ladda och sedan när man kommer till Hårddiskarna så väljer jag C: -disken.
4. Tömmer den. Sedan står det "C: disk NY [oformaterad]"
5. Väljer den att installera Windows XP på. Så startar formateringen. Allt flyter på... Formateringen klar, Windows XP installerat. Men sedan när den kommer till omstarten när den ska starta för första gången... Så PANG! Den kommer till Windows XP "Laddnings rutan" men innan det är klart hänger den sig och det kommer upp en blå ruta som täcker hela skärmen med vit text ( ungefär vanlig "Error-ruta") och så startar datorn om igen och gör samma sak hela tiden...
VAD ÄR FELET?! Gör jag fel innan jag ska formatera eller nåt?SNÄLLA HJÄLP! Jag kan inte spela spel överhuvudtaget på datorn med Vista (den är ganska ny)
TACK FÖR ALLA SERIÖSA SVAR! :)
Skrivet med min Android-mobil