1
Öppna mappar i Win XP
Postat av imbakiller den 13 Februari 2007, 05:29
4 kommentarer · 113 träffar
Som ni kanske vet kan man konfigurera mappar för olika användningsområden i Win XP. Jag spelade in musik från webbradio och all musik hamnade i en viss mapp. Win XP bestämde då åt mig att mappen var en musikmapp och inte en filmapp. Då jag ville ordna filerna efter senast ändrad(det var ganska många filer) så pillade jag lite med mappalternativ etc.
Som ett resultat av det har ett mycket mystiskt problem uppstått. Om jag dubbelklickar på en mapp så kommer sökfönstret upp i stället för att mappen öppnas. Jag får i stället högerklicka och välja "öppna". Mycket irriterande. Jag försökte lösa det och misslyckades. Bestämde mig för att det inte var mödan värt och blev snabbt van vid det eviga högerklickandet.
Nu ser jag dock fler problem med denna "inställning".
Skulle köra ett program som måste startas via kommandoprompten och till min förvåning kom sökfönstret upp.
Jag behöver kunna köra detta program och nu måste jag hitta en lösning på problemet.
Tack på förhand.
Som ett resultat av det har ett mycket mystiskt problem uppstått. Om jag dubbelklickar på en mapp så kommer sökfönstret upp i stället för att mappen öppnas. Jag får i stället högerklicka och välja "öppna". Mycket irriterande. Jag försökte lösa det och misslyckades. Bestämde mig för att det inte var mödan värt och blev snabbt van vid det eviga högerklickandet.
Nu ser jag dock fler problem med denna "inställning".
Skulle köra ett program som måste startas via kommandoprompten och till min förvåning kom sökfönstret upp.
Jag behöver kunna köra detta program och nu måste jag hitta en lösning på problemet.
Tack på förhand.