Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

GPU:N, hur varm kan den bli?

Postat av P0DMASTER den 15 Maj 2011, 03:30
16 kommentarer · 3 213 träffar
Hejsan alla fbare!

har en fråga angående grafikkortet.
fixade ny dator här om dan och kände på mitt grafikkort efter en liten stund spelandes och märkte att den var riktigt varm! så köpte 5 fläktar (3 1200rpm och 2 1800rpm) och fick ner min GPU värme på speedfan från 45-50 (idle) till 28-31 idle.

men är fortfarande nojig när jag spelar att den blir för varm! ligger på cirka 50-60C när jag spelat, 40-60min kanske? och håller sig där för det mesta ända tills jag börjar idla igen. problemet är att jag aldrig kände på mitt gamla grafikkort om det vart varmt när jag spelade på det. så vet inte om det är för att jag är orolig att pajja mitt nya graffe-kort och därav blir sjukt nojig bara för att det blir varmt.

så min fråga till er lyder;
Är verkligen 50-60C på GPU:N så farligt på ett Nvidia Geforce 560TI?? om inte. På vilken temperatur kan det börja bli farligt och man bör stänga ner? skulle uppskatta grymt mkt om någon som vet kunde svara!

F.Ö så bjuder jag på stavfel osv, då jag är sjukt trött och druckit lite. Men hoppas inte detta hindrar er från att läsa/hjälpa mig ;)!

Mvh, jackofaces.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..