Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Laptop för gaming/plugg (Mac eller ej?)

Postat av skumtomte den 12 Augusti 2010, 22:33
18 kommentarer · 214 träffar
Nu är det så att jag ska börja plugga i höst och tänkte att det skulle vara skönt med en laptop. Så istället för att köpa en billig laptop endast för plugg/surf så tänkte jag sälja min stationära och köpa en lite bättre som jag kan använda till både gaming och till skolan. (Kom gärna med kritik mot detta förslag också, varför jag inte ska göra det/varför jag ska göra det osv.)

Jag har kollat lite på en MacBook Pro och tycker att de verkar riktigt sköna. Min bror kör en just nu och han säger att han aldrig kommer byta bort sig från Mac igen. Det låter ju bra, men jag vet inte riktigt om en Mac kommer att leva upp till mina förväntningar i prestanda för det priset. Jag vet att jag kan få en laptop för några tusen billigare men som ändå har likvärdig om inte bättre prestanda. Så jag har lite beslutsångest hur jag faktiskt ska göra. Kom gärna med förslag och länka till bra datorer (under 10.000, helst runt 8000) som ni anser är mer värda än att köra på en Mac. Det jag spelar mest är WoW så det är krav på att det ska flyta bra i raids osv med många addons.

Min uppfattning är också att en vanlig laptop med Windows blir slöare mycket snabbare/lättare än en Mac. Jag har själv märkt det på stationär med Windows då det är ganska stor skillnad när man har haft Windows i 6 månder och sen formaterar. Men vad jag har hört så ska inte Mac ha det problemet att det blir så mycket segare, stämmer det?

MacBook?

29 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..