Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Uppgradera rätt ny dator

Postat av Hydarr den 29 Juli 2010, 22:02
12 kommentarer · 186 träffar
Hej!
Efter sommarjobbet så fick jag lite pengar som jag tänkte spendera på datordelar, köpte i början av året en ny dator som jag nu tänkt uppgradera. Här är min nuvarande setup: http://data.fuskbugg.se/skogst urken/Datorsetupatm.JPG
Vill uppgradera prestandan men gärna samtidigt minska temp och ljud. Datorn är redan rätt tyst, men får den gärna tystare om det går genom t.ex. mer fläktar. Vet att chassit passar bra för vattenkylning men är inte spc insatt i detta. Datorn kommer upp i ca 60C när den jobbar hårt, vilket kanske inte är så farligt.
För att öka prestandan har jag tänkt köpa en SSD, inte säker på vilken. Den jag är mest intresserad av i nuläget är Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - Inet.se den presterade bra i senaste testet på sweclockers med .
Är det värt att utöka ramminnet? Tycker att jag ofta använder mellan 70-90% av det utan att göra något särskilt krävande, använder Win7.
För att kyla bättre uppskattar jag tips på bra men tysta fläktar, vad jag förstått är Noctua att bra märke för det ändamålet.

Uppskattar tips och hjälp!

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..