Datorn stängs ner, vad göra?
God kväll kära Fragbitare :).
Min dator har sedan några veckor haft lite problem. När jag är inne på datorn så helt plötsligt svartnar skärmen och jag är tvungen att starta om datorn, ibland startar den om av sig själv. Det är alltså till en början bara bilden som försvinner då jag kan fortsätta lyssna på musik eller snacka på skype men efter ett tag så hackar det upp sig också. Jag startar då om datorn och om jag har en jävla tur så funkar det och ibland kommer jag inte ens fram till inloggningssidan.
Ibland kommer det upp att jag ska skicka felrapport och om jag gör det så länkas jag till microsofts hemsida "Windows error reporting".
Då står det följande "Technical Information
Knowledge base article for XP
Address a problem with your video device driver
You received this message because a hardware device in your computer caused Windows to shut down unexpectedly and restart. This is a serious problem, commonly referred to as a "stop error" or "blue screen."
There are two things you can try to solve the problem. If the first option doesn't work, then try the second.
Install the most current device driver for your video card
Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter"
Om jag då försöker mig på första lösningen så hittar jag ingen uppdatering till mitt grafikkort och om jag testar andra lösningen så kan jag inte spela någonting vilket det är meningen att jag ska kunna göra.
Är det någon som har ett tips på vad jag ska göra?
Tacksam för svar :)
Klart ni ska behålla den :D
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/61613_1249442589.jpg
Är de inte typ 1 på miljonen lr nåt. Felaktiga kromosomer