Hallå , Fick just hem min nya hårddisk och en fläkt . Jag hade en bränd W7 skiva i men efter "starting windows" så får jag upp
1. Stoppa i system skivan eller nåt
2.Välj språk osv
3.Reparera datorn
Wtf ska jag göra ? Kan det vara så att skivan är dålig eller har mitt moderkort kraschat ? Jag köpte en ny hårddisk för att jag fick bluescreen osv osv .
Hjälp mig fragbite jag har inte lirat på 1 vecka nu!
Ja, bara att pröjsa 30 mille.
Djävla dum dom.
Var så säker att straffet kommer lindras i hovrätten dock.
Lund på Stortorget klockan 12:00 Lördag (18/4). KOM O VISA STÖD!!
Så räkna inte ut dom enu :)
Ni tror inte att dem kommer att överklaga så långt det bara går?
Åklagarnas bevisföring är också helt patetisk och enda anledningen till att de blev dömda är pga att de sysslar med fildelning. En represetant för tingsrätten kan INTE fria i detta fall, det går bara inte. Alla visste om att de skulle bli dömda. Men man får hoppas att detta inte skrämmer slag på alla därute, för kampen är ännu inte över! LÄNGE LEVE PIRATEBAY
– Skadan är säkert mycket större"
Blir la ingen skada om man laddar och laddar ner lite.. tss.
Grejen med nördar är att de gärna sitter och skriver "SKANDAL", "HELVETE VAD ARG JAG BLIR", "NER MED FILMBOLAGEN" etc över internet. När det sedan kommer till kritan och ska demonstreras så sitter de fortfarande i sina forum och gråter. Att sitta och uttrycka sina åsikter online ger 0 påtryckning och 0 förändring. Ut och gör något om det är så jävla illa.
tex. allt som sänds på radio, dvs musik, det är bara att spela in skiten så har man låtarna...
sedan samma sak med tv,, filmer som sänds där är det ju bara att spela in på en vhs/dvd..
sedan har man ju webradio, samma sak där bara att spela in skiten...
så jag fattar inte, om jag laddar ner en film som går på tv'n, är det ett brott?
ska de inte stämma alla fabriker/bolag som tillverkar tv radio dator dvd vhs m.m?
sedan finns ju youtube... där kommer allt upp. musik filmer serier. ja precis allt...
samma sak med google, söker man på .torrent så har du för fan flera hundra träffar direkt. de sprider ju material de med!!!!!
man kan ju nästan säga att google är det som sprider film och musik mest. med tanke på att om du söker efter en film, så kommer det upp flera sidor som har den filmen...
sedan finns ju spotify, där har du tillgång till nästan ALLA låtar som finns.. det är ett lagligt pogram, och det är då fan inte svårt att spela in en låt från spotify....
så om låten finns på spotify är det då olagligt att ladda ner låten? "om man nu har spotify"
sedan är det mer olagligt att ladda ner en film eller ett par låtar?
ja det verkar ju så eftersom att vi har spotify de delar ju bara ut musik,,
varför kan de inte lägga ut filmer där med?
ska ipred gå in och stoppa alla stora lan nu med?
jag menar tänk dig dreamhack. du fyller din tb hd på några timmar..
jag blir så jävla arg på ipred fra osv, allt är ju så jävla bakvänt så baaaaaaaah! IDIOTI ÄR VAD DE ÄR!
Tv bolagerna betalar säkert höga summor för att få sända filmen och därför förlorar dom på att du tankar filmen.
Men seriöst, detta suger!
Kan tyvärr inte rösta nästa val men där hade det garanterat blivit piratpartiet varken dom tar upp bra punkter eller inte. Det är fan en skam!
Tycker fan dom ska stämma biblioteken också då folk kanske lånar boken/filmen/spelet gratis istället för att köpa den.
varför inte införskaffa en sådan för inet? för fildelning är helt jävla omöjligt att stoppa!
Så öh, du tycker att jag ska gå och demonstrera för något som jag inte vill demonstrera för? :D Faen då va du yrar
säger väl allt ?
Kollade din profil föresten.Skyddar du din kompis som inte kan försvara sig själv? Vad gulligt.
"Idag förklarades The Pirate Bay olagligt av tingsrätten i Stockholm. Den internationella uppmärksamheten har inneburit att pirater över hela Europa har organiserat sig.
Imorgon, Lördagen den 18/4, så demonstrerar vi på Medborgarplatsen i Stockholm!
Vi möts upp klockan 14:00 på Medborgarplatsen i Stockholm och demonstrerar mot det politiskt motiverade domslutet och uttrycker vårat missnöje över att vårat rättssystem låter sig manipuleras.
Ta med dig familj, vänner och bekanta! Det här handlar inte om enbart The Pirate Bay, utan Internets fundament skakas i grunden!"
btw; Synd att dom fick fängelse och skadestånd.
skönt för honom eller, solidariskt ftw
Nej men, dom behöver inte betala direkt. Hur ska dom kunna det?
ja det börjar nästan bli på tiden. Helt makalöst hur ipred lagen osv har kunnat träda i verk utan svenska medborgares röst hörda. Och det är dags att visa att vi inte vill ha cdskivor, det är dags att visa att film och musikbolagen kanske inte behövs i samma utsträckning och det är dags för dem att ta till sig av fildelning. Dem är bara rädda att fildelning kommer gynna ARTISTER mer än BOLAGEN.
Ni vet väl för övrigt om att hollywood aldrig har dragit in så mycket pengar som 2008?
http://nyheter.se.msn.com/peng ar/articlePS.aspx?cp-documenti d=16152797