Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Människans psyke?

Postat av eder messias den 21 Juli 2010, 13:07
16 kommentarer · 210 träffar
Halloj, detta kan bli för djupt och för mycket för vissa av er, så jag riktar mig åt djuptänkande och högt begåvade människor här på forumet :)

Jag har tänkt rätt mycket på människans psyke, hur olikt andra djurarter är det? Tänker t.ex en katt eller hund i någorlunda liknande banor i vissa situationer? För de har ju blivit våra husdjur och behöver kanske inte riktigt den djuriska överlevnadsinstinkten längre? Jag har även sett en hund som hade en väldigt stark dragning till cannabis, ja, han gillade att vara stenad :O Hur tror ni själva ruset av en sådan psykoaktiv drog påverkar en hunds psyke? Och katten då, den gillar ju kattmyntan (eller vad den hette?) den dras dit och ligger och rullar sig i det och får tydligen ett lugnande och behagligt rus. Gillar alla former av liv att berusa sig och tänka i andra banor? Eller är det bara vissa arter som har sådana receptorer i hjärnan?

Och psykiska sjukdomar, vilka arter finns de bland? Jävligt intressant med dessa störningar, att världen kan uppfattas HELT annorlunda beroende från person till person, jag brukar gå och fundera på om jag är psykiskt sjuk utan att veta om det osv :D

Diskutera fritt inom ämnet! :)
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar