Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

dator probs

Postat av wiille den 22 Mars 2009, 21:26
2 kommentarer · 95 träffar
hola amigos.

jag plockade fram min gamla bärbara hp idag, den dog för ungefär ett år sedan och jag blev rådd att köpa en ny ist. för det skulle kosta mer att laga fast jag fick inte veta vad felet var..

hur som helst tittade jag lita på den och problemet som kom senast var att jag inte kom in i windows utan det stod bara "Operating system not found" efter start screen.
jag provade idag att switcha hårdiskar på datorn då den har 2 st á 160 gb styck. nu kommer jag plötsligt in i bios vilket jag inte minns att jag gjorde när den väl pajade. jag har provat att boota med vista cd men den hittar inte cdn och nu börjar jag tro att det förmodligen handlade om att hårdisk nr. 1 kraschade samt att cd läsaren la av ( den hänger väldigt löst och känns slapp att trycka in). det står fortf. Operation system not found men det beror ju på att det inte finns något windows installerat på nya hårdisken.

jag ber er nu om hjälp för hur jag kan installera ett os på datorn utan cd-läsare. det är egentligen min fråga :)

sen om ni har några ideer för vad som kan vara fel får ni gärna säga det!

tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar