Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorplock O_o

Postat av Slowrunnstah den 10 December 2007, 17:34
23 kommentarer · 110 träffar
Tjena Tjena!

Hade tänkt plocka ihop en ny fet dator, men behöver era åsikter/erfarenheter av delarna jag hade tänkt mig. Har inte hängt med alls i utvecklingen då jag flyttat och har hållt på med lägenheten.. aja till Datorn.

-Som Processor hade jag tänkt mig en fet Intel processor
Antar att dual processor är bäst till just spel? Då 4-kärning inte stödjer dagens spel än (förutom crysis..vad jag vet)
så en - Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz - funkar nog fint :)

-Moderkort får bli ett - Gigabyte GA-P35-DS3 ... eller?

-Grafikkort blir nog ett Geforce 8800GT 512mb men vilket märke/version??
finns ju massor med jox.. Asus,msi,gainward,xfx o.s.v vad är skillnaden förutom priset?! och varför heter korten samma sak om dom inte har samma specifikationer :S

-Minnen Blir nog ett par Corsair Twin2x 2042Mb.. finns massor med versioner och specialgrejjor där med.. allt från 600:- till 1100:- Fattar nada.. förutom att det finns en heatsink på vissa.. hjälp.

-Systemhdd: Western digital Raptor 74Gb
-Hdd2: Någon samsung spinpoint..250/320Gb
-Dvd-brännare
-Dvd

En annan klurig sak är ett chassi till hela paketet + ett nätagg
Är sugen på - Antec Sonata III Miditower, Svart m/500W -
gillar utseendet skarpt..
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=338137

Men frågan är kylning/plats och det dära. Behöver jag köpa till grafikkortsfläkt el dyl för att hålla nere temperaturen på kortet? har läst och hört att det ska vara ganska varmt..
Räcker 500W's nätagg till detta paket? :S eller ska jag köra på något annat chassi med annat nätagg?

Många Frågor som kräver svar..
undrar om någon tar sig tid för mitt lilla dilemma?

MVh.
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..