Hej..
Det började med att min familj köpte en ny bärbar dator, med trådlöst nätverkskort. Vi köpte även en trådlös router, D-Link DI-624. Det var nu helvetet bröt ut.
Ungefär var femte minut så blir jag av med internet, det står "En nätverkskabel är inte ansluten". Avbrottet varar i ca 3 sekunder sen kommer det tillbaka, vilket resulterar i att spela CS är helt totalt värdelöst.
Jag sitter med kabel från första porten i routern.
När jag är på lan så fungerar det utmärkt. Misstänker att det är något fel med min router..
Tack på förhand..
Citerat från tråden: "Vi köpte även en trådlös router, D-Link DI-624.".
Alltså har vi precis köpt en ny router. En kvalitiv sådan.
Kan även tillägga att för de andra i nätverket (2 trådlösa laptops) fungerar det utmärkt.
Citerat från tråden: "Jag sitter med kabel från första porten i routern."
Duger det? Eller ska jag föra det ännu mer lättläsligt?
"köp ny router?" Svar: Den jag har är helt ny. Och det fungerar för de andra i nätverket.
"haha trådlöst är probet xD" Svar: Jag sitter inte på trådlöst.
Förstår du nu #6?
#7. Okej, får väl lämna in den och se vad dom säger..
Testa uppdatera firmware.
och om du tycker allas svar är dålig kan du la försöka själv istället för att ta hjälp från fragbite?
#10 Herregud. Varför jag "kladdar" ner dig är för att du klagar på mig. Vilket t.o.m. är mot reglerna på FB.
Start -> kör -> cmd > ipconfig, kolla vad din gateway har för adress.
Högerklicka på "Anslutning till lokalt nätverk", välj egenskaper -> Internet Protocol TCP/IP -> Egenskaper -> Använd följande IP-adress: Gateway-adressen men byt ut sista siffran, allt mellan 2-255. 192.168.1.3 t ex. Eller så är det 192.168.0.5 t ex.
Detta skriver du under IP-adress.
Nätmask: 255.255.255.0
Standard-gateway: Din gateway-adress, 192.168.1.1 t ex.
DNS: Din gateway-adress.
Ang. firmware. Gå in på din router-modell på tillverkarens hemsida. Ladda ner den nyaste firmware till din router. In i router-konfigurationen och lägg in den nya filen.
192.168.0.1 / 192.168.1.0 ELLER något sådant...alla har ju olika = /
Om du tar TCP Renew när du går in där och ser hur det går.
Lite mer elementära saker, byt kabel mellan dator och port. Byt port.
Det är alltså tydligt att D-Link helt enkelt suger. Om ni läser recensionerna ser ni att ca 50% har samma problem som jag!
LET D-LINK BURN IN HELL.