Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ett träsk med hårddiskar!

Postat av Ejziponken den 6 September 2007, 15:03
9 kommentarer · 145 träffar
Sitter här och funderar på vad jag ska köpa för hårddisk.

Anledningen till att jag vill köpa en ny är för att när jag tankar med mitt 100/100 Mbit så segar min dator ner ganska mycket när jag maxar 11 MB/s. Datorn segar även när jag t.ex. packar upp filmer,spel osv.. Eller när jag delar ut min share på DC.. Så datorn segar när hårddisken jobbar.

Just nu har jag en: Western Digital 400GB SATA II Caviar SE (7200rpm / 16MB Cache / SATA II)

Så jag tänkte om jag köper en liten disk till och använder som systemdisk(windows) så bör inte min dator sega så mycket när min andra hårddisk jobbar?

Är det rimligt å tänka som jag gör i detta fallet? Skulle behöva tips på bra hårddiskar, tänkte på en Western Digital Raptor 36GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA), men någon sa att det är så gammal teknik i dom så det finns mycket bättre.. Men är inte så superinsatt, så har ni några tipps? :)
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..