Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med grafikkort(?)

Postat av kaxigvalp den 6 Maj 2007, 16:52
4 kommentarer · 51 träffar
Hej,
Har inte haft några problem med min dator innan. Igår skulle jag starta min dator, och den startade som vanligt...förutom att jag inte fick nån bild på skärmen utan: "No signal input".

Datorn går alltså igång låter det som men det verkar som om skärmen och datorn inte kan kommunicera. Jag kör på en TFT-skärm genom DVI, så jag testade att byta till VGA för att se om det var det som var felet..men fortfarande ingen bild.

Tänkte att det kanske var skärmen det var fel så, så jag testade att koppla den till en annan dator, men där funkade den perfekt.

Alltså är det ju nått i min burk som verkar ha gått åt helvete. Kan jag se om grafikkortet har gått sönder (bränt etc)? Sen tänkte jag att det kanske är några drivrutiner som kört ihop eller nått annat fel, men hur ska jag formatera datorn om jag inte har någon bild?

Har öppnat datorn men enligt mig ser allt okej ut där inne. Passade även på att blåsa rent den på damm och annat skit.

Tacksam för hjälp fragbite!
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..