×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

trådlös routerlösning med Digital-tv

Postat av jokernboy den 15 Augusti 2013, 17:57
2 kommentarer · 462 träffar
Tjena!


jag håller på och renoverar om i lägenheten och undrar om det finns någon smidig lösning för köra alla enheter som är bereoende av internet via samma router? som läget är idag så har jag Digital-tv via Telia, som går via mitt fiberbredband till en boxer från Telia som sedan kopplas vidare till bredbandsroutern. i bredbandsroutern är även min stationära dator inkopplad med kabel. jag kör även Mobil, surfplattan och laptopen via bredbandsroutern(fast då trådlöst). Men den ger mig bara max 50mbit/sek av de 100 jag har via kabel.


Finns det någon router som kan ge mig max signal till mina trådlösa enheter och samtidigt gör att jag slipper den extra boxern som Telia gett mig? Jag vet att det finns routrar som kan ge mig maxhastighet men är boxen jag helst slipper då jag bor i en liten 1a och vill klara mig med så lite elektronik som möjligt ;)


Tack på förhand!


Casper

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..