Hejsan!
Nu när jag haft min ruttna dator i ungefär 2 år så börjar det bli dags att uppdatera den, om det nu fungerar att uppdatera den.
http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=572847#info
Det är den datorn jag har just nu, fast med ett NVIDIA GeForce GT 220 grafikkort.
Min fråga, går det att uppdatera denna datorn utan att byta ut allt i den? Krävs det fortfarande att byta moderkort, chassi, processor och grafikkort eller kan man klara sig undan lindrigare?
Vet inte riktigt vad det är för nätagg i heller, står Max Wattage 450 W på den och Peak Wattage 500 W så antar att det är en 450 W Nätagg?
Datorn ska klara runt 200-300 fps på CS:GO, vill jag att den ska göra i alla fall. Just nu sitter jag på runt 100 fps, ibland ner på 60-70 ibland upp till 100-120.
Tack på förhand! :)
Ett nytt grafikkort kan du också trycka i. Sen rekommenderar jag personligen ett starkare nätaggregat. Lycka till!
Har du lust att länka prisvärda och bra komponenter som du nyss nämnde som borde klarar av CS:GO med bra fps? :)
Har inte direkt någon budget eftersom jag snart fyller år, samt julafton samt att jag ska jobba lite under vintern så kommer skrapa ihop lite pengar. Men prisvärda komponenter som klarar av CS:GO bra! :)
Fast fungerar det att uppgradera mig med grafikkort, processor och nätagg bara för att klara CS:GO? I så fall kommer jag ju undan billigare än att köpa ny dator?