Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorfel, datorn startas om och blåskärm

Postat av Flaxen den 21 September 2012, 20:22
0 kommentarer · 374 träffar
Hej!

Nu är det så att jag behöver seriös datahjälp. En fet belöning om ni guidar mig till att datorn fixas väntas (ja jag måste fixa den till MoP)

Problem:

Sen en tid tillbaka så började datorn få problem vid uppstarten, datorn kraschade antingen genom att den slockande (med ett "propp-liknande" ljud).

Även blåskärmar förekom under denna tid. Under denna period skedde dessa problem enbart i början och om datorn funkade ett tag så va de inga problem sedan.

Nu har jag problemet när jag startar upp spel. Datorn funkar klockrent fram tills att jag drar igång spel. Spelet är WoW och grafiken är på det lägsta möjliga.

efter ett tag så slocknar datorn eller jag får blåskärm med antingen inget meddelande alls eller dessa:

system_fault_in_non_paged_a rea

system_serice_device_failer

memory_management

osv.

Jag har testat:

byta ut alla ram minnen , köra med 2 , 4 , 6, 8 gb i alla möjliga kombinationer

jag har testat att uppdatera BiOS som verkar ha hjälpt att inte få blåskärmar när jag är i windows.

temperaturerna har jag kollat också , dom lägger sig på runt 70 grader grafikkort och 80 cpu vid maxning. Tydligen normala temperaturer då det är en laptop

Datorn är en laptop med i7 1,6 ghz opch 6mb lb3 cache
Nvidia geforce gt 330m
och 8 gb ram

Jag har testat formatera om den

VIKTIGT - datorn fick också små "slowmotion" perioder i några sekunder då allt gick i slowmotion, ljudet och FPS också för att nästa sekund gå tillbaka till fullt normalt. När dessa "kommit" igång så funkade datorn och kraschade ingenting.

Efter Bios uppdateringen så kommer dessa slowmotion perioder aldrig mer men så fort jag startar ett spel i 10 min + så krascher den

ger ut en rktigt fet belöning till den som hjälper mig fixa datorn!
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar