Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Notebook/Laptop Probs..

Postat av OrenO den 31 Juli 2012, 09:36
0 kommentarer · 446 träffar
Hej people..

Har ett problem med en HP Notebook - Jobbdator!
Köpte en dator till jobbet, från Inrego*, detta var en HP Elitebook 6930p .. När jag får datorn så drar jag igång den på en gång och märker att batteriet inte laddar. (Stod batteri anslutet men laddas inte).. Tyckte det var skumt men lät det vara, ca. 2 dagar senare så ser jag att problemet inte återgärdats av sig själv.
Då googlar jag fram diverse lösningar och testar, som att ta ut batteriet dra ut alla kablar och sätta ihop allt igen.. Dock utan resultat.

Ringer till Inrego och får ett nytt batteri skickat.. Kopplar in det och batteriet är på 28% när jag får det och LADDAS!

Men när jag kommer in en dag senare så ser jag att batteriet är på 0% och inte laddas.

(För er som inte känner till Inrego* så är det ett företag som köper begagnade datorer, tvättar, byter delar och fixar i ordning så de blir som nya. Där av jag inte laddat upp batteriet innan jag startat datorn, då batteriena är begagnade)

Så min fråga är vad fan problemet kan vara?
Datorn känner ju av att det finns ett batteri i datorn, och laddaren/adaptern verkar ju fungera då jag får ström till datorn..

Tacksam för hjälp!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..