1
Fel på datorn!
Postat av ettatta den 16 Januari 2012, 20:44
3 kommentarer · 151 träffar
Hejsan, För ca ett halvt år sedan så pajjade min dator. Hade varit borta 2-3 dagar, när jag sedan kom hem startade den direkt till en s.k "bluescreen" Testa flera gånger men inget hjälpte.. Frågade sedan en vän om han kunde kolla. Vi försökte ominstallera windows. Men det funkade inte.. Sedan hjälpte även min morbror mig, Men det funkade inte heller.
Har sedan testat att byta delar på den och min lillebrors dator (som inte är helt 100% den heller) Testade med hans hårddisk och mitt grafikkort, Sedan hans grafikkort och hårddisk, Och min hårddisk och hans grafikkort. Men inget funkade..
Har även skickat tillbaka skiten till inet, Skickade endast grafikkort och hårddisk då vi trodde det var felet..
Fick tillbaka skiten idag, Det var inget fel på hårddisken. Och hade lyckats skickat in FEL satans grafikkort -.- Är inte bra med datorer, och i all hast måste jag ha tagit fel.
Men jag är ganska säker på att det är fel på grafikkortet, Så tänkte fråga om ni tror det är något annat, Eller om det är grafikkortet.
Även ska jag troligtvis köpa nytt grafikkort, Tips? -1000kr ska det vara!
Datorspecs:
MK MSI 770-C45 Socket AM3, 770, ATX
HD500GB Western Digital Caviar SE16, SATA2, 16MB
Corsair 4GB (2x2KIT) INET 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3
CPU AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz, 7MB, 80W, AM3, BE
GK XFX PCIe HD5550 1GB
PSU XFX P1-450S-XXB9 ATX 12V
Cooler Master Elite 430 MATX miditower no PSU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE
Tack på förhand!
Har sedan testat att byta delar på den och min lillebrors dator (som inte är helt 100% den heller) Testade med hans hårddisk och mitt grafikkort, Sedan hans grafikkort och hårddisk, Och min hårddisk och hans grafikkort. Men inget funkade..
Har även skickat tillbaka skiten till inet, Skickade endast grafikkort och hårddisk då vi trodde det var felet..
Fick tillbaka skiten idag, Det var inget fel på hårddisken. Och hade lyckats skickat in FEL satans grafikkort -.- Är inte bra med datorer, och i all hast måste jag ha tagit fel.
Men jag är ganska säker på att det är fel på grafikkortet, Så tänkte fråga om ni tror det är något annat, Eller om det är grafikkortet.
Även ska jag troligtvis köpa nytt grafikkort, Tips? -1000kr ska det vara!
Datorspecs:
MK MSI 770-C45 Socket AM3, 770, ATX
HD500GB Western Digital Caviar SE16, SATA2, 16MB
Corsair 4GB (2x2KIT) INET 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3
CPU AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz, 7MB, 80W, AM3, BE
GK XFX PCIe HD5550 1GB
PSU XFX P1-450S-XXB9 ATX 12V
Cooler Master Elite 430 MATX miditower no PSU
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE
Tack på förhand!