Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

11 jävla år

Postat av 123891238912389123 den 30 Juli 2013, 04:21
21 kommentarer · 322 träffar
I elva jävla år stod jag ut.

Jag köpte tröja, halsduk, flagga, säsongskort, keps och gud vet vad i helvete.
Jag försökte hänga med trots konkurs, trots division 1, trots superettan. Vi har fan inte varit i allsvenskan, EN ENDA GÅNG, under tiden jag varit tonåring - 2009 låg vi inte bättre än tredje sist, kvalplats, i allsvenskan.

Varenda jävla gång man går på en stor match är det nån idiot i öis som ska förstöra hela festen.
VA FAN GÖR ABRAHAMSSON IDAG, ÖIS MÅLVAKT!!!!!! boxar ut den utanför straffområdet, ser ut som det är läggmatch 100%.

Åker mot gefle - 9 timmar upp, se öis åka ur allsvenskan 2 timmar, 9 timmar ner. Lägger minst 500kr - är det värt det? helt ärligt, ja jag talar som supporter och jag står bakom att aldrig ge upp, men tänk nu för fan - är det värt det....

Man hoppas, hoppas, hoppas, hoppas att det ska gå rätt väg nån jävla gång, men det slutar alltid i besvikelse.
2009 trodde jag vi skulle rycka upp oss och klara det efter några vinster + oavgjorda, men självklart förlorar vi viktigaste matchen på året - dif borta, 2-1 dif.
Allbäck och santos på topp, vilket skämt.

Första matchen jag gick på var 2002 mot nkpg, 3-2 öis inför 7k. Aubynn vilken lirare. I år buades han ut av diverse dumskallar i öisklacken, ja ni ser ju själva problemet. En av öis bästa spelare på 2000-talet buas ut, jag skäms i vanlig ordning över att vara öisare.

Varenda match snackar man med sina kompisar som SJÄLVKLART är ifkare eller gaisare och har det så sjukt bra. ''ahfan öis idag!!!!!!!'' så får man svaret ''aaahhh fan hoppas ni vinner!!!''
VADÅ HOPPAS VI VINNER!? det ska fan vara hets, vi ska inte vara så jävla dåliga att folk från vår egna stad hoppas att vi kommer upp till nån acceptabel jävla nivå NÅN JÄVLA GÅNG

2009 lekte jag ultras, öis var det absolut viktigaste och jag skrattade åt folk som inte höll på något lag, idag är jag stolt över att skratta åt mig själv som jag var då. Det är rent utsagt idiotiskt att försöka hålla på ett lag som öis, som gång på gång sviker. Nån gång måste man väl för helvet få något tillbaka som supporter, så känner jag.

Jag har givit givit givit, stått kvar efter varenda jävla match och applåderat, aldrig givit upp, alltid varit där, alltid försökt hitta lösningen, alltid försökt stötta öis upp i allsvenskan, trott på öis när ingen annan tror, hållt på öis i underläge, rootat för öis i ledningen och poängtapp har inte varit några problem.
Det får fanemej vara nog nu. Jag orkar inte mer. Lägg ner verksamheten, det här är för dåligt.

Konkurs, division ett, superettan.
Vi möter lag som oddevold (sry jawnt) och blir överlyckliga när vi vinner. DET
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..