Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rikspolisen

Postat av gratast den 30 Juli 2013, 03:20
23 kommentarer · 472 träffar
Tjenare.

Idag hände en riktigt konstig sak...

Jag har inte startat min stationära dator på cirka fyra månader så mitt virus skydd Norton hade gått ut.

Hur som helst så startade jag min stationära dator igår och spelade Counterstrike 1.6 och kollade fragbite.

Det var nog det enda jag gjorde och nu idag så spelade jag lite cs igen tills mina polare kom hem till mig.

Då skulle jag gå in på youtube och kolla trailern på "I Now Pronounce You Chuck & Larry" det är en komedi film.

När jag väl klickade play så kom det fram en ruta vid youtube klippet där det stod "Java" så kryssade jag ner den och då poof stängdes internetet av och en stor ruta kom fram över hela skrivbordet där det stod "Rikspolisen" som rubrik.

Under rubriken stod det "Vi har blockerat din dator för nån av följande anledningar", Så stod det kanske 15 anledningar. Mitt användarnamn på datorn och min IP allt stod med. Sen längst till höger stod det att jag kunde betala 100 euro för att låsa upp datorn.

Jag kunde inte gå in på internet, spela eller ens klicka på start.

Datorn hade låst sig helt så fort jag hade skrivit in mitt lösenord.

Det såg verkligen professionellt ut, något som bara poliserna borde kunna göra.

Men eftersom jag inte hade brutit mot nån av dessa 15 anledningarna så trodde jag inte på det och jag kommer mycket väl ihåg vad jag har varit inne på igår och idag och datorn används bara av mig.

Som sagt så hade den varit avstängd i fyra månader innan detta.

Vi var fyra hjärnor i rummet som försökte lista ut hur vi skulle få bort skiten och till slut lyckades vi att återställa den och då försvann denna rutan.

Efter det laddade jag ner Microsoft security Essentials som skydd.

Jag har en ganska ny dator. köpte den för kanske två år sen för 12000 kr men jag fick inte med någon Windows 7 skiva.

Tror ni att det var polisen som låste min dator? eller var det nån som försökte lura mig på pengar?

Vad hade ni gjort i mina skor?

Ska skaffa ett nytt virus skydd direkt så ni kan gärna tipsa om något bra.

Uppskatar seriösa svar.

TACK FÖR ERAN SVAR!
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..