Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Real Madrid hycklare

Postat av Orakl1 den 8 November 2012, 20:37
57 kommentarer · 480 träffar
Hejsan!

Är det bara jag eller är Real Madrid bara en stor bunt med hycklare?
Man fortsätter klaga på Barcelona och filmningar, fusk och domarfördelar när man själv bevisligen är värst i hela världen när det gäller detta.
Till exempel: Real Madrids fans har klagat extremt mycket på Serigo Busquets för en rad mindre fina filmningar under säsongen 10/11. Men vad är Busquets om man jämför med Di Maria, Ronaldo, Marcelo, Coentrao, Ramos, Pepe, Özil och Callejon?

Det är inte heller bara filmningar. Domarfördelar har man klagat extremt mycket på. Framför allt domaren skulle döma för Barcelona och Manchester United.
Real Madrid har fått överlägset flest straffar med sig de 5 senaste säsongerna. Vad beror det på? Det är knappast så att Madrid-spelare oftare kapas i straffområdet.
Här är ett par andra saker som är ganska otroliga att man inte åkt ut för:
http://www.youtube.com/watch?v =VQxCyBXbDKg

För Ramos fick det inga konsekvenser. Offret fick varning för att han klagade på domaren efteråt.

http://www.youtube.com/watch?v =oTelLbeUbzQ

Pepe fick ingenting för detta under matchen. Han fick sedan 2 veckors avstängning av klubben som togs bort när man insåg att man behövde honom nästa match.(Också vidrigt och osportsligt).

Sedan finns det en hel del andra saker. Till exempel att Mourinho petade Vilanova i ögat förra säsongen. Han fick först den värdelösaste och mildaste avstängningen/straffet jag hört talas om. 2 matcher - I SUPERCUPEN! För er som inte vet spelar man endast 2 matcher i supercupen per år förutsatt att man vann antingen La Liga eller Copa Del Rey.
Denna töntiga avstängningen togs också bort när det var dags för dessa två matcher! helt otroligt enligt mig.

Real Madrid sålde också en träningsanläggning till staten för hela 3,6 miljarder kronor. Bayern Münchens toppmoderna Allianz Arena kostade 3 miljarder att bygga. Överpris? Ja!

Så vad säger ni? Är Real Madrid avskyvärda? Jag tycker det. Och om ni inte tycker det, vad ser ni hos dessa hycklare?

Är Real Madrid hycklare?

56 personer har röstat

57 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar