Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#18 so what? bevisar ju inte att han har bara tränat 6 månader? tvivlar inte på att han klarar det, tror snarare TS ljuger om hur länge han tränat, om inte så bra jobbat men som sagt skulle bulkat om jag var du.
" Tjena alla fragbitare! Jag har tränat styrke i lite mer än 3 år och har ändrat mitt schema för ett tag sedan, kommentera gärna schemat och ge synpunkter. Schemat ser ut som följande: Dag 1, bröst och traps. Dag 2, rygg. Dag 3, axlar och triceps. Dag 4, mage och biceps. Dag 5, vila. Och sedan upprepas det. "
#35 Omkretsen på dina lår betyder inte speciellt mycket, även feta personer har tjocka lår, Såvida du inte är riktigt deffad och man ser quadsen dela sig så är de inte speciellt imponerade.
Alla som säger typ " bara det efter 3 år", vadå tror ni på riktigt att man ska se ut som typ Jay Cutler eller Arnold Schwartserneger efter 3 år av press utan roids....
#41 efter 3år kan man få mycket bättre resultat. Inga bilder på benen, armarna ser ut och vara runt 36cm och inge bröstmuskler så inget direkt imponerade. Visst han ser bättre ut än en vanlig svensson som inte tränar.
#42 Är du på riktigt? Du vet ju inte hur han såg ut före och dessutom har alla olika förutsättningar på att bli olika stora.
Kanske ska läsa på lite innan du kommenterar och kanske sluta sitta kolla på 200kg muskel killar som gainat ca 100 kg muskler på typ 1år och sedan påstår sig vara rena.
4-6kg muskler är genomsnittliga gain med bra kost och bra träning på första året.
#46 Har provat att träna varje muskel 1gång/vecka, 1gång/5te dag, 3ggr/vecka, 1gång/3de dag. Funkat bäst för mig att träna halvkroppspass antingen med 2 dagars villa/muskelgrupp eller 1 dags vila och 2 när jag känner för det. Tränar inte till failure längre, möjligtvis på sista set fast avslutar alltid setet när jag måste använda dålig form för att få upp vikten.
3-4 set/övning och 3-8 reps just nu när jag försöker gå ned lite i vikt för att behålla styrkan.
Dag 1: Benböj/benpress, bänkpress/hantelpress, axelpress med hantlar/stång (sittande), smalbänk/dips på bänk med extravikt, vadpress.
Dag 2: Marklyft/rygg-ups, pull-ups, t-bar rodd, framåtlutande hantellyft/kabellyft, bicepscurl med hantlar/stång, crunches med extravikt, knälyft med extravikt.
#39 Omkretsen betyder väl väldigt mycket? ser han fet ut på bilderna? med den fettprocenten kan han ju omöjligt ha _feta_ lår... Sen verkar det vara många avundsjuka.. "bättre än en vanlig svensson"
hade tyvärr ingen bra bild på denna datorn, bara en som jag använt tidigare för att jämföra före och efter... kul att se igen, får se om jag kan hitta någon annan när jag är hemma hos familjen på min kamera som finns där...
#66,kör på! bara att kötta sönder, misstaget man ofta gör i början är att ha fokus på snabba resultat, det finns inga snabba resultat, bara att bygga från grunden :)
Jag kör faktiskt inga och har faktiskt heller aldrig kört några :P
Jag tränar varannan dag ungefär och på varannat pass kör jag pullövningar, och det brukar bli viktade chins 3 set, skivstångrodd ett par set och sedan avslutar jag med knäböj(eller börjar med det ibland)
på det andra passet har jag pushövningar, dessa brukar bli bänkpress som första övning typ 3 set, lutande hantelpress som andra övning typ 3 set och sist militärpress ett par set, jag har oftast knäböj också på detta passet, marklyft kör jag mest när jag får lust att prova och känner för det, jag föredrar knäböj framför marklyft.
Ibland tränar jag tricepsextensions på mitt pullpass, nu fick jag nog med allt :)
#71 Alla har rutor mer eller mindre och han har stadig muskulatur och lågt bf och bra muskler runt omkring som ger stöd. Har du riktigt dålig muskulatur runt om resten av kroppen men ändå lågt bf så kanske ändå inte rutorna består (om jag minns rätt, rätta mig om jag har fel).
#55 Lovar att några bilder kommer läggas upp inom snar framtid.
#59 Tackar :D
#72 sadcunt?
Och till resten av er, mina resultat för 3 års träning kanske inte är så imponerande fast om ni inte visste det så ser man mkt grövre ut med lågt kroppsfett. Jag kanske har kring 12-14% kroppsfett fast mina magrutor syns när jag spänner dom därför att dom är HUGE x.D .
Lovar att resten av musklerna också kmr växa enormt mkt mer :P
3 år av gymmande och ser ut sådär? Då skulle inte jag vara nöjd.
Jag kan erkänna redan nu att du har bättre form än mig, men jag har aldrig sköt kosten riktigt noga förens nu och efter 1 vecka har jag redan fått grymma resultat, minskat 1.5kg i vikt, 5cm i omkrets på magen osv.
Jag har bara kört till och från i 1år i Juni. La av under september-Januari då jag hade hockey som tog mycket tid, började lite lätt i Januari igen.
Så med det där resultatet på 3 år ska du inte vara nöjd, ledsen.
Träna hårdare, tyngre och ha bättre kontakt.
#82 Vad vet du om hans gener och övriga förutsättningar? han sa väl själv att han inte kört helt seriöst tidigare om jag inte läste helt fel, du skriver att han har bättre form än dig men kommer med massa ursäkter om varför han har det?....
#81 Vet om att man inte har exakt lika mkt kroppsfett överallt på kroppen, kan knappt se mina magrutor om jag inte spänner så jag har ändå inte så lite fett över magmusklerna som man kan tro. Är ju också rätt mkt gener, vissa kan ju inte ha 6 eller 8 rutor.
#82 Jag tycker att det är ok med störst tanke på att jag visste lite om kost och annat under de första 2 åren. Har börjat träna med bättre kontakt och explosivitet, vet inte vad du menar med att träna hårdare. Menar du att man ska ge allt för den där sista repetitionen eller att man ska träna oftare eller fler set? Har märkt att jag bränner ut mig själv om jag tränar till failure på varje set vilket jag slutat med och tränar bara till failure ibland, avslutar dock varje set när jag måste använda dålig form för att göra en till repetition. Märkt en rätt stor skillnad på resultaten den senaste tiden och hoppas att det kmr fortsätta att gå bra. Ha de.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#4 Kan göra det efter ett gympass, käkat mkt godis o annat under några dagar så är inte i bäst form just nu.
#2 haha gillar inte sWeN3M3SiS men hoppas du skojar.
" Tjena alla fragbitare! Jag har tränat styrke i lite mer än 3 år och har ändrat mitt schema för ett tag sedan, kommentera gärna schemat och ge synpunkter. Schemat ser ut som följande: Dag 1, bröst och traps. Dag 2, rygg. Dag 3, axlar och triceps. Dag 4, mage och biceps. Dag 5, vila. Och sedan upprepas det. "
http://www.fragbite.se/?thread ID=1092104
...
Aa, har tränat cirka 3 år, kände bara för att trolla lite. Kommer ju se mycket grövre ut ifall jag deffar lite.
Skrivet med min Android-mobil
inge ben heller... "har redan stora benmuskler" den har man hört många gånger...
Få se bild på er efter era 3 år av press tack :)
Kanske ska läsa på lite innan du kommenterar och kanske sluta sitta kolla på 200kg muskel killar som gainat ca 100 kg muskler på typ 1år och sedan påstår sig vara rena.
4-6kg muskler är genomsnittliga gain med bra kost och bra träning på första året.
Dag 1: Benböj/benpress, bänkpress/hantelpress, axelpress med hantlar/stång (sittande), smalbänk/dips på bänk med extravikt, vadpress.
Dag 2: Marklyft/rygg-ups, pull-ups, t-bar rodd, framåtlutande hantellyft/kabellyft, bicepscurl med hantlar/stång, crunches med extravikt, knälyft med extravikt.
#41 lägg av för fan, visst syns det han tränar men han har inga super resultat direkt.
#53 Haha läste fel, det var inte du. Ena killen som sa att han hade tränat 6månader, trodde det var hans tråd som 25 länkat till.
hm, började träna i october, laddar upp en svartvit bild i hopp om att någon på fragbite ska tycka att det är snyggt
http://files.yey.nu/283990449/ ..c.c.jpg
#60,61, ty :D
hade tyvärr ingen bra bild på denna datorn, bara en som jag använt tidigare för att jämföra före och efter... kul att se igen, får se om jag kan hitta någon annan när jag är hemma hos familjen på min kamera som finns där...
#66,kör på! bara att kötta sönder, misstaget man ofta gör i början är att ha fokus på snabba resultat, det finns inga snabba resultat, bara att bygga från grunden :)
Jag kör faktiskt inga och har faktiskt heller aldrig kört några :P
Jag tränar varannan dag ungefär och på varannat pass kör jag pullövningar, och det brukar bli viktade chins 3 set, skivstångrodd ett par set och sedan avslutar jag med knäböj(eller börjar med det ibland)
på det andra passet har jag pushövningar, dessa brukar bli bänkpress som första övning typ 3 set, lutande hantelpress som andra övning typ 3 set och sist militärpress ett par set, jag har oftast knäböj också på detta passet, marklyft kör jag mest när jag får lust att prova och känner för det, jag föredrar knäböj framför marklyft.
Ibland tränar jag tricepsextensions på mitt pullpass, nu fick jag nog med allt :)
Skulle inte vilja ha den kroppen :-( inte snygg!
Du behöver träna midjan
sen är det ju framförallt en lägre fettprocent som #0 också har,( han har säkert lägre än mig)
Jag tror alla kan få bra och synliga magmuskler utan någon specifik magövning
#59 Tackar :D
#72 sadcunt?
Och till resten av er, mina resultat för 3 års träning kanske inte är så imponerande fast om ni inte visste det så ser man mkt grövre ut med lågt kroppsfett. Jag kanske har kring 12-14% kroppsfett fast mina magrutor syns när jag spänner dom därför att dom är HUGE x.D .
Lovar att resten av musklerna också kmr växa enormt mkt mer :P
Jag har 10-13%s kroppfett, (mätt via olika metoder) o mina magrutor kan man just så pass skymta när jag spänner mig. & jag har tränat i ca 3 år också
Jag kan erkänna redan nu att du har bättre form än mig, men jag har aldrig sköt kosten riktigt noga förens nu och efter 1 vecka har jag redan fått grymma resultat, minskat 1.5kg i vikt, 5cm i omkrets på magen osv.
Jag har bara kört till och från i 1år i Juni. La av under september-Januari då jag hade hockey som tog mycket tid, började lite lätt i Januari igen.
Så med det där resultatet på 3 år ska du inte vara nöjd, ledsen.
Träna hårdare, tyngre och ha bättre kontakt.
#82 Jag tycker att det är ok med störst tanke på att jag visste lite om kost och annat under de första 2 åren. Har börjat träna med bättre kontakt och explosivitet, vet inte vad du menar med att träna hårdare. Menar du att man ska ge allt för den där sista repetitionen eller att man ska träna oftare eller fler set? Har märkt att jag bränner ut mig själv om jag tränar till failure på varje set vilket jag slutat med och tränar bara till failure ibland, avslutar dock varje set när jag måste använda dålig form för att göra en till repetition. Märkt en rätt stor skillnad på resultaten den senaste tiden och hoppas att det kmr fortsätta att gå bra. Ha de.
ALL KINDS!