Hej Fragbite. Som många vet vann Djurgårdens IF sin premiärmatch idag i Elitserien, det såg onekligen riktigt bra ut.
Efter att jag såg den här matchen så poppade bara en sak upp i mitt huvud, nämligen SM-GULD.
Jag menar såg ni hur vi spelade idag? Helt magiskt vilken kämparanda!
Såg ni Johan Davidssons tårar innan matchen? Såg ni hur mycket han fruktade oss? Innerst inne ville han nog den här matchen skulle vara över, innan den ens hade börjat. Jävla mes!
Kommer Tollefsen (MODOS lagkapten) också att börja gråta innan nästa match hemma på Hovet?
Att diskutera; Vilka kommer vi att krossa i finalen?
PS. Fotboll suger, Hockey knäcker!
Moget.
Jag är inte HV-fan.
OnT: Luleå kommer vinna för dem är hårdbarkade norrlänningar.
Final: Luleå - Linköping
Åker ner: DIF, AIK.
Men de lär inte vara lätt och spela med enorm sorg i laget,
du verkar inte ha någon som helst vett i ditt huvud som inte kan begripa detta.
Är inte i närheten av att vara ett HV-fan..
seriöst är du helt fuckad eller? du skulle inte fälla en tår om en av dina polare miste livet? jävla p12
linköping tare
tror det blir Luleå vs Hv71i semi och Linköping vs FBK
åker ur serien gör -
Modo/Timrå
Det blir inget guld för er i varken hockeyn eller fotbollen, ni har tur om ni blir kvar ens. Istället för att sväva runt på moln och drömma om guld kan ni väl svälja stoltheten och inse att ni ALLTID kommer vara lillebror.
OT: Riktigt dumt sagt det där om Davidsson, dock håller jag med om att DIF såg riktigt bra ut och att SM-Guld absolut är något vi kommer att vara med och slåss om.
Extremt omoget o skriva det där om Johan också..
"Lite finare, lite bättre" rofl.
edit: dif spelade grymt igår! jag var själv på plats och bevittnade matchen.
ont; dif-ajk i final
http://www.youtube.com/watch?v =BHhbPeF6v7s&feature=feedu
DIF-FBK i final!
#4 Avgå jävla bonde
Skrivet med min Android-mobil
Tar Degerfors IF guld?
Ska bojkotta hockeyn tills vi spelar bra igen, palla slänga iväg 450kr för att se dålig hockey.
Och fotbollen skiter jag i, som du säkert kan läsa i #0.
Tror #0 trollar han är ju liksom lite vääääääl nära steroetypen djurgårdare som skiter i fotbollen när det går dåligt för att "satsa" på hockeyn, när det går dåligt i båda, så bojkottar man.. Tills det går bra igen.
Det är ju liksom Djurgården ABC
Sämst i stan.
Vad jag har sett denna säsong så ser Frölunda / AIK att vara i bra form.
Men var inte Frölunda grymma i starten förra säsongen också?
Omöjligt att säga vilka som tar SM-GULD efter två/tre matcher spelade (:
Det som står på papperet säger inte allting.
Och SM-guldet tas av Färjestad eller av Frölunda i år. Punkt
Djurgården har 8 SM-Guld och 4 Svenska cup titlar.
I hockey då, tänk på att djurgården har rätt mycket gamla vinster, alltså 10 stycken innan Elitserien blev elitserien. Så klaga inte på att AIK i fotboll fått många av sina SM-Guld långt tillbaka.
Sedan 1975 har Elitserien funnits.
Antal titlar Titlar i Elitserien
Djurgårdens IF 16, varav 6 av dessa var sedan 1975 under moderna elitserien.
AIK 7, varav 2 av dessa var sedan 1975 under moderna elitserien.
Hammarby IF 8, varav 0 av dessa var sedan 1975 under moderna elitserien.
Nu har vi det avklarat, så inga konstigheter med det.
Och om man jämför med andra lag så har Färjestad varit bäst i modern tid.
Färjestads BK 9 vinster totalt. Varav alla har blivit vunna i Elitserien.
Förresten fånigt att du tror att Djurgården skulle vinna för att dom tar första och att han grät var ju för att hans kompis gick bort?
Klart man kan hoppas och tro att ens lag vinner, men det är mycket som kan hända, jag håller på AIK och vi får se om denna form stannar.
Skrivet med min Android-mobil
"Såg ni Johan Davidssons tårar innan matchen? Såg ni hur mycket han fruktade oss? Innerst inne ville han nog den här matchen skulle vara över, innan den ens hade börjat. Jävla mes!"
Väx upp snälla du.
Hoppas f.ö på en sjysst placering för Brynäs i år.
Ont: Frölunda vinner. De har sett väldigt starka ut nu i inledningen. Hoppas de forsätter så här.
Från vad du skriver verkar det ju som att du tror att alla som gillar fotboll är med i Mensa eller nått sånt...
Hur är det i Trollskogen då?