Tjena!
100 meters finalen är nu slut och yamaicanen Blake blev vinnare. Dock är det intressanta att självaste Usain Bolt blev diskad för tjuvstart. Själv tycker jag det är förjäkligt. Hade väntat hela morgonen på att få se legenden springa.
så för att göra en diskussion; Vad tycker ni om den nya regeln ang. tjuvstart? bra/dåligt? diskutera!
Vad är den nya regeln för ngt?
ontopic: Vad har ändrats? Låter som någonting för Aftonbladet^^
#17 Allt sådant slarv är en inkörsport till ett sämre språkbruk, du om någon borde veta att datoranvändning och framförallt internet försämrar läsförståelse och skrivförmågan. Därför de kallar mig dissarN. Lika bra som "atlet ? phu"?
ontopic: bah känns ju jättedåligt, alla kan ju göra en tjuvstart av ren nervositet imo.
det vanligaste sättet att dopa sig på nu för tiden är bloddoping.
jag har gjort det ett par gånger, och kan inte se varför det ska vara olagligt.
somliga människor har redan onaturligt mycket röda blodceller i blodet, andra tränar på hög höjd, vilket ger samma effekt.
fånigt att det är emot reglerna, ge alla samma förutsättningar, alla dopar sig ändå, bara att alla inte åker fast.
Skrivet med min Android-mobil
Denna regel förstör ju hela nöjet för publiken, och även idrottarna. Va fan, lägg sprinten sist i tidsprogrammet, lr samtidigt som teknikgrenarna, om alla omstarter tar för lång tid..