Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dagens fotboll är förstörd

Postat av Coolakillen den 24 Maj 2011, 20:59
13 kommentarer · 192 träffar
Jag kom nyss hem från en väldigt stor besvikelse - MFF mot HIF.

Vädret var bra, stämningen var bra och det spelades otroligt bra fotboll, från båda sidor. I 26e minuten gör Helsingborg mål, och en bomb kastas in från MFF klacken och smäller av nära Helsingborgs målvakt. Han sätter sig då ner och signalerar att han har ont, domare och spelare springer dit.

Det är då en jävla idiot springer in på planen och ska putta på spelarna. Matchen avbryts och efter 20e minuter får ett fullt Swedbank Stadion beskedet att matchen avbryts.

För 50 år sen, var fotboll en sport där man hade kul. Motståndarna, var mer ens vänner än ovänner. Om motståndaren skulle falla i en närkamp, hjälpte man dem upp och kramade sedan om varandra. Det var en fest där alla var vänner. MFF och HIF var vänner på 70-talet och hjälpte till och med varandra genom att låna ut spelare till varandra.

Men vad är fotbollen idag? Det finns inte ett annat lag i en serie man kan tycka om, man hatar motståndaren. Filmningar och fula tacklingar är vardag. För supportrarna handlar det mer om vem som vinner på läktaren och utanför plan - än faktiskt matchen.

Varför har det förändrats så mycket? Kan man inte bara kolla på fotbollen så som den är och va vänner och ha roligt?

Jag vill bara säga att jag är MFF suporter och tycker att detta var en extremt stor besvikelse, för fotbollen och för Sverige. Jag är ett fan av fotboll och älskar att kolla på matcher, men jag tycker fan att fotbollen har förstörts på senare tid, inte för att jag är gammal, men det är så.

Vad tycker du? Få fram din åsikt och diskutera!
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..