Postat av zlyx den 26 Februari 2011, 13:09 3 kommentarer · 132 träffar
Tjena tjena!
Söker en addon som används i arena.
Det är som en bar som visar alla cs attacker som motståndarna kan göra och hur lång cooldowns det är på dom. Någon som vet vad den heter??
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Känns som att man ska upgradera från sin 3.0'a till denna :) Blir ju självklart att åka till media markt eller nå skit så man får känna på musen innan man köper den men men :D
FreeMove är så att man kan ställa av eller på 'mouse prediction' (kallas Drift Control av bl.a. Razer) som finns i en hel del möss (Kinzu, Mx518 osv osv) som hjälper dig att dra en rak linje, genom att "räkna ut" hur du tänkt att dra musen, extremt störande.
ExactAim är så att musen känner av hur snabbt du rör musen fysiskt, och ställer då ner muskänsligheten, så du gör extremt små och precisa rörelser, för den lilla extra touchen när du ligger med din gröna bössa och försöker skjuta newbs på din lokala server.
Detta går såklart att stänga av och på och reglera hur mycket den ska reagera.
Har haft musen sedan release, är väl några veckor nu, det är den bästa jag har testat och har fått ersätta min stackars Deathadder.
Hur kan det vara negativt att den saknar viktsystem? Sätt det som negativt på resten av alla möss ni testat som inte heller har det, vilket är 99%.
Kommer inte köpa då jag hatar Steelseries lasermöss.
Ni som använt denna, vet någon om den buggar lika mycket som min xai gör på mjuka mattor? Tex på min qck+ fnatic matta kan jag inte använda musen alls bara för att den snurrar upp i ena hörnet och rör sig sakta framåt ibland som att det borde vara något smuts på mattan, sen vänder jag på den och blåser rent linsen och borstar av musmattan, men den dampar endå. Har en zowie plastmatta nu och funkar skitbra, men skulle vart skönt att köra mjuk matta igen. Men funkar verkligen inte med min mus, skillnad på natt och dag med hård matta.
#13 Märkte av samma problem, körde xai med QcK SK mattan, rensade och rengjorde lasern hela tiden ändå så flög siktet upp i luften när man drog snabbt ;E
Jag tycker att zowies ec1 / ec2 har imponerat betydligt mer på mig än vad sensei gjorde. Min bror köpte ovannämnda nyligen medans jag har haft ec1 i ett år nu jag tycker PERSONLIGEN att ergonomin och hela tekniken är bättre. Spelar man dock battlefield elelr andra spel med fordon så verkar den här betydligt skönare. Det här med de lika EXACTAIM och EXACTLIFT låter ganska överdrivet i min åsikt!
Håller med ovanstående #17. Ergonomin på EC1 är fruktansvärt underbar!
Xaien var tilltalande första veckan, sen fick jag ont i sidan av händerna då jag greppar jävligt hårt i stridens hetta. Köpte då EC1 då jag älskar 3.0ans passform för handen.
Sensei/xai är nog för dom med mindre/flexiblare händer :\
#13 det var vissa "omgångar" av XAI som hade detta problemet, detta har vi dock åtgärdat på sensei då smutsen istället samlas utanför. Tyvärr är ju laser inte bäst lämpat på mjuka mattor fast majoriteten av gamers spelar på mjuka ironiskt nog.
Vill bara påpeka för er som pratar om EC1 osv gjorde vi XAI, kinzu och nu Sensei för att höger och vänsterhänta ska kunna njuta av den senaste tekniken.
Då har man testat denna mus, och måste säga att den ser grym ut, om man är en casualgamer! Men mer än så är det inte, degat 700kr för lite LED lampor... 3/10 till den! Gör er själva en tjänst och köp en ZOWIE EC1/2 istället, precis som Neo och grabbarna som faktiskt får välja vilken mus de spelar med gör.
intressant mus med många inställningar. bytte från kinzu som jag haft i drygt 2 år.
känns riktigt annorlunda i början, har inte i närheten samma precision som jag har med kinzu. antar att det släpper när jag spelat in mig med den.
är det någon kunnig som vet vilka inställningar det är som standard på en kinzu och om man isf kan ställa in det på sensei? menar då standardinställningar
Måste bara fråga, scrollen dampar den loss och hoppar över att scrolla ibland? som på Xai eller fungerar den felfritt? Bunnyjumpar/duckar på scroll och är väldigt gött om den funkar som den ska :)
Har haft min lite mer än en månad nu och jag är sjukt nöjd! köpte fnatic musmattan och fnatic edition på sensei bara för att hehe :$ och det är den bästa musen jag har ägt! :) ända jag stör mig på är att jag råkar klicka i höger musknapp av misstag men det e nog bara mig det e fel på :P
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Funkar as nice.
Det enda jobbiga är att den drar åt sig skit direkt fan. Men den är jävligt enkel att göra ren så det är inge större problem. :)
Steelseries engine är awesome.
lite dyr men värd :)
FreeMove är så att man kan ställa av eller på 'mouse prediction' (kallas Drift Control av bl.a. Razer) som finns i en hel del möss (Kinzu, Mx518 osv osv) som hjälper dig att dra en rak linje, genom att "räkna ut" hur du tänkt att dra musen, extremt störande.
ExactAim är så att musen känner av hur snabbt du rör musen fysiskt, och ställer då ner muskänsligheten, så du gör extremt små och precisa rörelser, för den lilla extra touchen när du ligger med din gröna bössa och försöker skjuta newbs på din lokala server.
Detta går såklart att stänga av och på och reglera hur mycket den ska reagera.
Har haft musen sedan release, är väl några veckor nu, det är den bästa jag har testat och har fått ersätta min stackars Deathadder.
Blir definitivt en Sensei när min trogna EC2 sviker mig =)
Kommer inte köpa då jag hatar Steelseries lasermöss.
Ni som använt denna, vet någon om den buggar lika mycket som min xai gör på mjuka mattor? Tex på min qck+ fnatic matta kan jag inte använda musen alls bara för att den snurrar upp i ena hörnet och rör sig sakta framåt ibland som att det borde vara något smuts på mattan, sen vänder jag på den och blåser rent linsen och borstar av musmattan, men den dampar endå. Har en zowie plastmatta nu och funkar skitbra, men skulle vart skönt att köra mjuk matta igen. Men funkar verkligen inte med min mus, skillnad på natt och dag med hård matta.
Samma problem med sensei?
spelet rätt mycket nu också de två senaste veckorna.
Xaien var tilltalande första veckan, sen fick jag ont i sidan av händerna då jag greppar jävligt hårt i stridens hetta. Köpte då EC1 då jag älskar 3.0ans passform för handen.
Sensei/xai är nog för dom med mindre/flexiblare händer :\
Vill bara påpeka för er som pratar om EC1 osv gjorde vi XAI, kinzu och nu Sensei för att höger och vänsterhänta ska kunna njuta av den senaste tekniken.
Då har man testat denna mus, och måste säga att den ser grym ut, om man är en casualgamer! Men mer än så är det inte, degat 700kr för lite LED lampor... 3/10 till den! Gör er själva en tjänst och köp en ZOWIE EC1/2 istället, precis som Neo och grabbarna som faktiskt får välja vilken mus de spelar med gör.
Nice mus de där!
intressant mus med många inställningar. bytte från kinzu som jag haft i drygt 2 år.
känns riktigt annorlunda i början, har inte i närheten samma precision som jag har med kinzu. antar att det släpper när jag spelat in mig med den.
är det någon kunnig som vet vilka inställningar det är som standard på en kinzu och om man isf kan ställa in det på sensei? menar då standardinställningar
Men ergonomin i Zowie mössen är helt sjuk faktiskt!