Tjo folket,
***WARNING*** JAG SUGER PÅ ALLT SOM HAR MED DATAN ATT GÖRA; SO BARE WITH ME!
behöver lite hjälp med senaste patchen, för det första tog det för jävla lång tid så lät den tanka över natten. Jag checkar hur det gått på morgonen och upptäcker att ... ja hur förklarar man detta; själva nedladdningen (inte den FÖRSTA, inte Updaten som kommer efter den första utan den efter, lol) alltså där man trycker Play, den har iaf inte startat och det står "Lost connection to Updater"...
Testar starta om wow (kryssar o startar om). Det som händer är att windows säger att 'wow' slutat fungera, "ett problem uppstod och blizzard updater avslutades". Nere i höger bildkant poppar det upp att mitt dataexekveringsskydd (DEP?) blockerat Blizzard Updater i.o.m att det hotar datan lr något.
Inte fan gav jag upp där, jag klickar mig in på System>Avancerade Systeminställningar. Under 'Prestanda' trycker jag Avancerat och sedan in på dataexeveringsskydd. Här säger då min äckliga data att jag skall kunna inaktivera dataexekveringsskyddet för enskilda program (valfria). Jag väljer att inaktivera wow. Guess what, datan tillåter mig inte göra detta utan säger: "Det här programmet måste köras med dataexekveringsskyddet aktiverat. Du kan inte stänga av skyddet för det här programmet".
Så gott folk, ber om ursäkt om det blev lite långt men ville få med det mesta. Sitter på en Windows Vista för övrigt, kör alltihop som Administratör och testat stänga av/på brandvägg, avinstallerat mitt anti-virus program (AVG 8.5)...
BEHÖVER HJÄLP. Tack så mycket för mig!
Skrivet med min Android-mobil