Tjena.
Jag och min discpolare har precis börjat lira arena efter ett låååångt break.
Vi har precis kommit till 1100 och vi börjar redan få problem med speciellt Hunter - Resto druid teams.
Samt pala warrior, resto druid - warrior etc etc.
Finns det någon sorts "Strategi" för att ta dom?
För det går oftast käpprätt åt helvete då druiden cyclonespammar min healer medans huntern nukar som inåt helvete. Efter 3 cyclone så skjuter huntern oftast iväg en freezing arrow på han så det är otroligt jobbigt.
Någon som har nå bra tips/strategi etc för just dom setupsen?
Låt även din priest fake-casta Mana burn på druiden ibland, då brukar dem oftast "gömma sig"
hpalywarr, sap pala, öppna warr dispella clean, fear efter sap, tunnela warrior dispella pleas.
samma med warrior/druid, mount feara druiden öppna på warriorn utan energy, efter fear spamdispella hots då dpsar ni båda. fear i normal form>sap. går ej att förlora som rp mot druidwarrior, restealth, drick, etc.
druid/hunter är största countern, men fake barskin och spela pillar game i princip hela matchen.
någon mer taktik?
/gladiator rp/rmp 10gånger typ
döda warriorn, dispella sacred shields / hots
win
Sen la vi på en nuke på huntern och priesten började dispella allt då druiden kom ut.
Fungerade utmärkt. Tack så mycket.
#11, sap på hunter? spelar du spelet? dispell barskin? det är 1% chans att den dispellas, så ja, inget man strävar efter precis.
Antar att du borde turtlea så fort din priest blir ccad om du är target, använd dina cooldowns vid rätt tillfällen för att överleva nukes.
Ser ingen anledning att spela arena om matchen tar slut på 10 sek.
edit: på pala-warrior skall ni CCa warrior och nuka pala, din priest måste va SNABB med att dispella sköld etc, du måste va SNABB med att disarma warren när han drar bladestorm. När warren är fearad/blindad/sappad så kör ni FULL NUKE på palan.
lirar rogue/discP 2k rating btw
ont : hpally/warr som nsx sa, hunter/druid : gå dance eller spela lamt/lämna, ni vinner inte om dem inte gör ett misstag ändå så
Varför ska ni sitta på paladinen? ni kan knappast CCa en warrior, trinketa / bop ur blind > berserker rage mot fear/sap + dispels från paladinen.
stupid
Sap warrior, öppna paladin. Om warrior zerkar ur sap, vänta ut tills zerk är över och feara båda targets. Rogue poolar energy under tiden pallyn är fearad, direkt när han kommer ur fear, KS + blind på warrior.
Ni kör alltså den här matchen med beastcleavehjärna, grymt kul, och matcherna brukar vara över riktigt snabbt.
Sen öppnar du på warriorn, du är bara på warriorn, stunlocks etc, din priest gör spells, smite holyfire etc för att nuka mer på warriorn, när druiden kommer fram för att heala, så går priesten över till manaburns på druiden, när han undviker för mkt så går roguen blind, sen resapp sen fear...
Och manaburn fungerar bättre än att skada etc, lovar.. ligger 2k
sen ska din priest även nuka när ni har sap lr annan cc.
mötte er setup för ett tag sen på min fulla wrath rshaman. ja dog dirr innan sapen va slut.
roguen gjorde 49k dmg och priesten 48k. hur är det möjligt? disc ska ju för fan va healers.
Om ni ens kommer få en dubbel fear dvs, om du sitter och trycker vid druiden så kommer ni troligtvis få en warstomp på er (om han är horde då) > clonar den som inte har fear ward = han kommer använda trinket.
= full fear på den som inte hade fear ward
dock är detta lättare sagt än gjort, som det är med typ alla taktiker. Eftersom alla spelar olika och mja det ser aldrig lika dant ut :p
#38 Sap är inte under samma DR som blind+fear. Sap är på samma DR som sheep.
har för mig att fear och sap va på samma dr när jag spelade lock rogue i s6