Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

GM Island

Postat av Zloka den 26 Juli 2010, 08:26
21 kommentarer · 261 träffar
Hallå, igår tog jag mig till "GM Island", filmade lite till min kommande film. Kort efteråt ville en GM tala med mig och han sa att jag skulle få 2 dagars ban.

Jag frågade om vi kunde snacka i nån minut men han sa "desvärre inte" och jag blev disconnectad =/

Nu till min fråga: Vad blev jag egentligen bannad för?

Läste WoWs policy om exploiting före jag försökte och här står det:

Bug Exploitation - Factors included in determining the appropriate penalty:

Whether or not the exploit is performed intentionally, maliciously, and/or repeatedly
Whether or not the exploit damages another character, their gameplay, the service itself and/or its economy
Whether or not an attempt has been made to conceal the exploit's use

För det första använde jag ingen bug för att slippa dit, därför kan vi direkt stryka de 3 punkterna.

Abuse of Game Mechanics - This category includes using/distributing game mechanics in a manner unintended by their design that:

Damages another character, their gameplay, the service itself and/or its economy

Intressant, jag trodde 300% rocket boots skulle öka ens fart, och att parachute skulle sakta ner ens falling speed, hade väl fel antar jag.

Unapproved Third Party Software - A third party program is any file or program that is not a part of the World of Warcraft software, but is used to gain an advantage in the game, such as increasing your movement speed or teleporting from one place to another beyond what is allowed by game design.

Ja, jag hoppade ut ur kartan till "den svarta strimlan" om ni kollar på Azeroths karta. Det betyder ju dock inte att jag använde ett program för att ta mig dit.

Malicious UI Modifications - Skrattade till lite här, hela poängen med min uppkommande film är att allt skall vara gjort utan fusk, kan ju inte de veta men de borde ju förstå att jag inte ändrat i alla gamefiles och byggt en bro dit.

Data Stream Manipulation and Data Mining - Manipulation of the data stream involves a player altering the flow of information between the World of Warcraft servers and his/her computer while data mining involves a player extracting information from said information that is not intended to be public.

Nej nej nej...

Jag skapade en ny email för att min gamla blev spammad av alla mina "miljonvinster" och dylikt, glömde förstås PW efter att inte ha loggat in på nåt år. SQ? Ja, men jag har tydligen "försökt för många gånger".

Då kan man fråga sig, på vilken av ovanstående punkter gjorde jag fel, och bröt mot Blizzards exploit policy.

Det står ju inte direkt "There's a GM Island, we ban you if you ever get there".

Eventuella stavfel bjuder jag på.

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..