Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
1. Retri.
2. Frostbolt.
3. Tailoring.
4. Glypha så att du inte har någon cooldown på din charge, stacka spirit så får du free heals varje gång du skriver /dance.
Vilken specc är roligast eller går snabbast? Roligast är MM, skönast burst. Bm om du vill soloa gruppquests, kan vara lite svårare som MM.
Vilka attaker ska man använda :Ppp ? Chimera shot, aimed shot, silencing shot, steadyshot, Rapid fire så ofta som möjligt. Ha en krabba som pet, eller en spindel.
vilka proffs är bäst som hunter ? Neaty @ armory.
Något annat man bör tänka på ? Förstör inte ansiktet när du rullar det
#8 HAHA va fan hade Neaty hashat när han valde profs lr? sen gemma
agi tills man har ca 800 ArP rating från sitt gear, då kan du gemma
ArP för hardcap. enchanta alltid boots me runspeed (hit-crit om du inte är hit cappad) *edit* 65ap på 1hands är bästa enchanten.
BM
De som gör mest dmg
JC, så du kan använda dig av de tre bästa gemsen(bara tillgängliga för JCs med skill>400) och Enchanting för 40 AP på dina ringar (också bara tillgängligt för enhanters med skill>400. Med JC och enchanting kan du alltid fixa ditt nya gear själv, vilket är väldigt smidigt.
Använd dig av level 1 pilar/kulor. Skiljer inte så mycket dps jämfört med de bästa för din level, men dem är mycket dyrare. I raids kan du börja använda den bästa ammunitionen.
Edit: #20 det finns 65 ap för enhandsvapen
Jag skulle rekommendera wolf som pet. Du kommer inte behöva ett tenacity pet särskilt ofta, så den dmg-boosten som wolf ger är bättre.
BM specca ditt pet så vasst som möjligt så de kan tanka åt dig, ta något AoE tankande pet, själv föredrar jag Björn.
Detta gäller om du ska t.ex. AoE levla/sola gruppquests.
Annars Varg så du får ap bonusen. Singel target pet.
Scripta misdirection till pet om du inte har focus på någon, så du slipper fokusera på de. :)
Jag gillar denna leveling specc, specielt med en björn som Tankar åt dig.
Anledningen till vissa udda val som imp mend pet? Jag vill att petet ska överleva längre, inte kul om petet dör och du får 5 mobs på dig då du troligen också dör då. Varför bara 1/2 i bestial dicipline? Jo för 50% increased focus reg räcker långt.
0/5 improved aspect of the hawk . De är petet som ska tanka, därav prioriterar ja inte dina stats.
0/3 i ferocious inspiration du ska inte raida som BM iaf, visst 3% increased dmg är ju alltid skönt. Men petet som tank är skönare.
Visst noobig specc, men de går fortare att levla.
Vill du levla med roligare & svårare specc gå MM / Survival:)
Spamma aimedshot, serpent sting ska alltid vara uppe, arcane shot Singeltarget.
Multitarget: Upp med serpent sting på alla targets, spamma multi shot -> volley. håll stingsen uppe, gör multi så ofta som möjligt.
Yrken: JC: engineering(personligen, för haste + nitroboots i raids e skönt på t.ex. putricide HC om du får oranged add på dig som switchar target kan de vara skönt, fallskärm om ngt buggar eller du vill gena utan flying mount:).)
annars Enchanting. Varför enchanting + JC? Du behöver aldrig be om hjälp med ditt gear.
Men bästa setupen för Raid hunters om du vill maxa dps'en är:
JC + BS, De höjer din dps med ca 100. Dvs ingenting,
Så länge du har någonting mellan:
JC, BS, LW, engi, insc, alchemy, tailor
Så spelar de ingen större roll.
Själv använder jag en väldigt utdaterad kombo: Mining + Engineering, men jag orkar inte byta eftersom expansionen betyder mining = Cash.
När du dingar 80: gå survival eller mm agi gems.
Vid 850armor penetration utan gems kan du börja fundera på att gema armor penetration.
Dock om du behöver fundera och fråga om du ska gå armor penetration skippa de.:)
Du måste jobba mycket mera för att ha top dps då, eftersom du måste planera dina fajter och stegen du måste göra eftersom ca 30% av din dmg är auto shot vill du missa så få som möjligt. Därför är de lättare att köra Agi MM då du kan vara flexiblare, och du är bättre anpassad för multitarget / target switching
Låt mig jämföra Survivor hunters, agi MM, arp MM
Survivor Hunter: Riktigt flexibel, vinner alla multitarget fighter pga: Hög crit chans, explosive trapen är maxad & dina attacker kan du göra springande.
Glyphs:
Glyph of serpent sting, Glyph of steady shot, Glyph of kill shot
Varför inte Glyph of steady shot? Jo för de är 4% increased crit, hur stor skillnad gör de på en 60-80% critchans hunter?
Agi hunters: Du konkurerar om top dps'en med survival hunters på fighter så som dreamwalker, deathwhisper (dvs om inte några står 100% på bossen) Du är flexibel och kan röra dig när du behöver, utan planering.
Glyph's : Glyph of serpent sting, Glyph of steady shot, Glyph of kill shot
Varför serpent sting? Jo destu mer skada du gör med serpent sting, destu mera skada generar ditt Chimera Shot dvs win. Du kan också ha glyph of chimera shot, men varför förstöra en perfekt rotation?
arp hunter: Du är singel target guden, du kommer vinna alla dps fighter där du får stå stilla, om de ska asignas folk på bossen på bossar som t.ex. Deathwhisper, se till att få den platsen. :)
Men du kommer inte vara med och leka i topplatserna på dps fighter där du måste byta targets ofta, åtminstonde inte i end gaming.
Men du kan vinna sjukt många fajter, om du gör rätt.
Användbara speccs:
Marksmanship - http://www.wowhead.com/talent# cxbZzeVoRhzGIsguAox00b : Focused aim (0-3) Har du 8% hitrating då har du 0, har du 7% 1/3, 6% 2/3 5% 3/3 lägre en så? Börja enchanta / Gema, eller fixa nytt gear.
Om du har 0/3 på focused aim då kan du lägga till 1/3 på imp hunters mark
Om dem i guilden vill att du ska vara alla hunters buffer. http://www.wowhead.com/talent# cxbZ0eAoRhzGIsxuAox00b
Ja de finns många varianter av MM specc's har du problem med din mana? Ta 2/2 i rapid recuperation då får du ta bort 2 från imp steady shot.
Survival denna är min personliga favorit: http://www.wowhead.com/talent# cZ0eVooZx0ci0cIhekAhsu
Varför 1/3 i expose weakness du crittar så ofta så den är uppe konstant iaf.
Lägger hellre dem 2 pointsen på hunting party, 2% agi gynnar dig mera. :)
Varför 3/3 på Resourcefulness 6sek mindre CD på black arrow
Varför silencing shot i PVE? Kan du använda den använd den. Kolla dmgn 2460dmg på 6sek utnyttja den så ofta som möjligt, den är starkare en serpent sting. Men fungerar inte på alla mobs, men om du kollar ner ett steg i talentsen så ser du 3/3 i Noxius Stings 3% ökad dmg av dig på alla targets med serpent sting, awesome på AoE dotta upp alla targets: explosive trap + Volley = sjuuk dmg
2 BÄSTA PROFFESIONS I SPELET FÖR RAID ÄR JC OCH TAILORING.
Jc för bättre gems, exempelvis 39+ sp istället för 23+ sp eller 34+ arp istället för 20+ arp.
tailoring för backenchanten. bäst imo. proc typ 295+ sp i 15 sec lite då och då m.m. för andra calsser.
Full BM. bara fett me pilar. Ska du ha aoe pet, använd gorilla som hare thunderclap. på lvl 50, TA en Dinosaurie elite i Ungores crater. Sen är det bara att köra.
BM är det bästa speccet att lvla i. Pettet tankar bra som fan.
Du ska dotta fienden först och spamma steadyshot och arcane shot.
Något du ska tänka på i instancer är att ha passive på pettet. FÖRFAN!
#40 Jag tror du missuppfattade #37. Han menar nog att pet ska vara på passive så att det inte springer iväg på egna uppdrag av någon anledning och att man ska sköta det manuellt. Jag tycker defensive funkar utmärkt i de flesta lägen.
Kolla in warcrafthuntersuniondotcom, bra sida med guider av kunniga personer.
#42. du har en poäng. men alla spelare som någorlunda "skills vet att man kan använda ctril+1,2,3, för att kommendera runt han. utan att behöva klicka eller härja med han.
Körde Beastmaster för att levla och sen Marksman efter 80.
#50 Tailoring i kombination med Enchanting är bättre för chars som kan bära cloth. Det är ganska självklart. Dock finns det nästan alltid en typ av "enchant" för alla klasser i varje profession, men alltid en eller flera som är ultimat för just den klassen som har ett visst profession. Förutsatt att man är smart nog att välja profession efter vilken klass man har, självklart...
EDIT:
#49 Den klass som är allra mest faceroll är mages. I frost spammar man Frostbolt och drar iväg Deep Freeze på bossar när den proccar. I Arcane är det i princip samma sak. 3-4 Arcane Blast sedan Presence of mind + FFB i macro om Missile Barrage inte har proccat. Fire kan jag inget om då jag aldrig brytt mig om att lira det.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Auto attack.
JC och BS för 40 extra ArP.
Nej.
Hälsa din "polare"
Detsamma.
2. Frostbolt.
3. Tailoring.
4. Glypha så att du inte har någon cooldown på din charge, stacka spirit så får du free heals varje gång du skriver /dance.
Tack för mig.
OnT: Använd dig av google..
Vilka attaker ska man använda :Ppp ? Chimera shot, aimed shot, silencing shot, steadyshot, Rapid fire så ofta som möjligt. Ha en krabba som pet, eller en spindel.
vilka proffs är bäst som hunter ? Neaty @ armory.
Något annat man bör tänka på ? Förstör inte ansiktet när du rullar det
Warrior
Det är ju så jävla old liksom.
DÖ SNÄLLA
agi tills man har ca 800 ArP rating från sitt gear, då kan du gemma
ArP för hardcap. enchanta alltid boots me runspeed (hit-crit om du inte är hit cappad) *edit* 65ap på 1hands är bästa enchanten.
*edit* skrev fel
De som gör mest dmg
JC, så du kan använda dig av de tre bästa gemsen(bara tillgängliga för JCs med skill>400) och Enchanting för 40 AP på dina ringar (också bara tillgängligt för enhanters med skill>400. Med JC och enchanting kan du alltid fixa ditt nya gear själv, vilket är väldigt smidigt.
Använd dig av level 1 pilar/kulor. Skiljer inte så mycket dps jämfört med de bästa för din level, men dem är mycket dyrare. I raids kan du börja använda den bästa ammunitionen.
Edit: #20 det finns 65 ap för enhandsvapen
Jag skulle rekommendera wolf som pet. Du kommer inte behöva ett tenacity pet särskilt ofta, så den dmg-boosten som wolf ger är bättre.
Detta gäller om du ska t.ex. AoE levla/sola gruppquests.
Annars Varg så du får ap bonusen. Singel target pet.
Scripta misdirection till pet om du inte har focus på någon, så du slipper fokusera på de. :)
http://www.wowhead.com/talent# cVbhzggkVzhest0eVoR
Jag gillar denna leveling specc, specielt med en björn som Tankar åt dig.
Anledningen till vissa udda val som imp mend pet? Jag vill att petet ska överleva längre, inte kul om petet dör och du får 5 mobs på dig då du troligen också dör då. Varför bara 1/2 i bestial dicipline? Jo för 50% increased focus reg räcker långt.
0/5 improved aspect of the hawk . De är petet som ska tanka, därav prioriterar ja inte dina stats.
0/3 i ferocious inspiration du ska inte raida som BM iaf, visst 3% increased dmg är ju alltid skönt. Men petet som tank är skönare.
Visst noobig specc, men de går fortare att levla.
Vill du levla med roligare & svårare specc gå MM / Survival:)
Spamma aimedshot, serpent sting ska alltid vara uppe, arcane shot Singeltarget.
Multitarget: Upp med serpent sting på alla targets, spamma multi shot -> volley. håll stingsen uppe, gör multi så ofta som möjligt.
Yrken: JC: engineering(personligen, för haste + nitroboots i raids e skönt på t.ex. putricide HC om du får oranged add på dig som switchar target kan de vara skönt, fallskärm om ngt buggar eller du vill gena utan flying mount:).)
annars Enchanting. Varför enchanting + JC? Du behöver aldrig be om hjälp med ditt gear.
Men bästa setupen för Raid hunters om du vill maxa dps'en är:
JC + BS, De höjer din dps med ca 100. Dvs ingenting,
Så länge du har någonting mellan:
JC, BS, LW, engi, insc, alchemy, tailor
Så spelar de ingen större roll.
Själv använder jag en väldigt utdaterad kombo: Mining + Engineering, men jag orkar inte byta eftersom expansionen betyder mining = Cash.
När du dingar 80: gå survival eller mm agi gems.
Vid 850armor penetration utan gems kan du börja fundera på att gema armor penetration.
Dock om du behöver fundera och fråga om du ska gå armor penetration skippa de.:)
Du måste jobba mycket mera för att ha top dps då, eftersom du måste planera dina fajter och stegen du måste göra eftersom ca 30% av din dmg är auto shot vill du missa så få som möjligt. Därför är de lättare att köra Agi MM då du kan vara flexiblare, och du är bättre anpassad för multitarget / target switching
Låt mig jämföra Survivor hunters, agi MM, arp MM
Survivor Hunter: Riktigt flexibel, vinner alla multitarget fighter pga: Hög crit chans, explosive trapen är maxad & dina attacker kan du göra springande.
Glyphs:
Glyph of serpent sting, Glyph of steady shot, Glyph of kill shot
Varför inte Glyph of steady shot? Jo för de är 4% increased crit, hur stor skillnad gör de på en 60-80% critchans hunter?
Agi hunters: Du konkurerar om top dps'en med survival hunters på fighter så som dreamwalker, deathwhisper (dvs om inte några står 100% på bossen) Du är flexibel och kan röra dig när du behöver, utan planering.
Glyph's : Glyph of serpent sting, Glyph of steady shot, Glyph of kill shot
Varför serpent sting? Jo destu mer skada du gör med serpent sting, destu mera skada generar ditt Chimera Shot dvs win. Du kan också ha glyph of chimera shot, men varför förstöra en perfekt rotation?
arp hunter: Du är singel target guden, du kommer vinna alla dps fighter där du får stå stilla, om de ska asignas folk på bossen på bossar som t.ex. Deathwhisper, se till att få den platsen. :)
Men du kommer inte vara med och leka i topplatserna på dps fighter där du måste byta targets ofta, åtminstonde inte i end gaming.
Men du kan vinna sjukt många fajter, om du gör rätt.
Användbara speccs:
Marksmanship - http://www.wowhead.com/talent# cxbZzeVoRhzGIsguAox00b : Focused aim (0-3) Har du 8% hitrating då har du 0, har du 7% 1/3, 6% 2/3 5% 3/3 lägre en så? Börja enchanta / Gema, eller fixa nytt gear.
Om du har 0/3 på focused aim då kan du lägga till 1/3 på imp hunters mark
Om dem i guilden vill att du ska vara alla hunters buffer.
http://www.wowhead.com/talent# cxbZ0eAoRhzGIsxuAox00b
Ja de finns många varianter av MM specc's har du problem med din mana? Ta 2/2 i rapid recuperation då får du ta bort 2 från imp steady shot.
Survival denna är min personliga favorit:
http://www.wowhead.com/talent# cZ0eVooZx0ci0cIhekAhsu
Varför 1/3 i expose weakness du crittar så ofta så den är uppe konstant iaf.
Lägger hellre dem 2 pointsen på hunting party, 2% agi gynnar dig mera. :)
Varför 3/3 på Resourcefulness 6sek mindre CD på black arrow
Varför silencing shot i PVE? Kan du använda den använd den. Kolla dmgn 2460dmg på 6sek utnyttja den så ofta som möjligt, den är starkare en serpent sting. Men fungerar inte på alla mobs, men om du kollar ner ett steg i talentsen så ser du 3/3 i Noxius Stings 3% ökad dmg av dig på alla targets med serpent sting, awesome på AoE dotta upp alla targets: explosive trap + Volley = sjuuk dmg
Om ni vill ha mera tips hittar ni mig på Eu. Stormscale : Hslol , Cretins united
http://eu.wowarmory.com/charac ter-sheet.xml?r=Stormscale&cn= Hslol
Lycka till.
kan göra en lista.
2 BÄSTA PROFFESIONS I SPELET FÖR RAID ÄR JC OCH TAILORING.
Jc för bättre gems, exempelvis 39+ sp istället för 23+ sp eller 34+ arp istället för 20+ arp.
tailoring för backenchanten. bäst imo. proc typ 295+ sp i 15 sec lite då och då m.m. för andra calsser.
Full BM. bara fett me pilar. Ska du ha aoe pet, använd gorilla som hare thunderclap. på lvl 50, TA en Dinosaurie elite i Ungores crater. Sen är det bara att köra.
kirra glyphs m.m. för pet. as enkelt.
http://www.wowhead.com/spell=5 5777/swordguard-embroidery
är JC & BS, 3 prismatic gems + 2 Sockets
Du ska dotta fienden först och spamma steadyshot och arcane shot.
Något du ska tänka på i instancer är att ha passive på pettet. FÖRFAN!
#28 Vet allt.
Kolla in warcrafthuntersuniondotcom, bra sida med guider av kunniga personer.
#50 Tailoring i kombination med Enchanting är bättre för chars som kan bära cloth. Det är ganska självklart. Dock finns det nästan alltid en typ av "enchant" för alla klasser i varje profession, men alltid en eller flera som är ultimat för just den klassen som har ett visst profession. Förutsatt att man är smart nog att välja profession efter vilken klass man har, självklart...
EDIT:
#49 Den klass som är allra mest faceroll är mages. I frost spammar man Frostbolt och drar iväg Deep Freeze på bossar när den proccar. I Arcane är det i princip samma sak. 3-4 Arcane Blast sedan Presence of mind + FFB i macro om Missile Barrage inte har proccat. Fire kan jag inget om då jag aldrig brytt mig om att lira det.