Tjena, Jag har nyss dingat 80 på min dk. så tänkte fixa lite addons till den, har helt o hållet tagit bort alla min skitaddons och tänkte göra om helt. Men har ingen aning om vad jag ska ha för addons, länka eller kom med förslag? skulle uppskattas!
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Min styvmorsa tjatade extremt mycket på mig när jag var sexton, så jag drog hemifrån och sov hos polare tills hon fattade att jag inte pallade hennes skit mer.
"Uh du måste plocka ur diskmaskinen." - Plockade ur diskmaskinen varje gång det var disk
"Uh, du går aldrig ut med hunden." - Gick med hunden minst tre gånger per dag
"Uh, du håller det aldrig rent hjälp till att städa huset." - Hade en cola flaska på golvet, och hon satt bara framför TV'n och käkade sin jävla glass och klagade på att jag inte gjorde något när det i stort sätt var jag som gjorde att huset såg bra ut.
Föräldrar och styvföräldrar kan vara sådana fittor ibland. Mitt tips är att du tar ett snack med henne, om hon inte förstår så tar du ett snack till. Gör inte som jag och stick bara, man ska ta vara på tiden man har med sina föräldrar, önskar nästan att jag hade gjort det. Även fast man blev arg på henne ibland.
Gubben, du har inget val. RESPEKTERA din mor..
Jag hatade min mamma i din ålder med, "gå ut med hunden, plocka ut diskmaskin, rensa ogräs i trädgården, ta upp hundbajset på tomten, dammsug ditt rum" när allt jag ville göra var att lira fotboll eller cs. Och dom lyckades alltid säga det när man hade något skoj inplanerat. Haha. När man blir äldre är det sådana här saker man inte ens diskuterar, man bara gör det. Jag antar att din morsa försöker lära dig, precis som alla andra mammor gör med sina barn. Dude, om du lyssnar på din mamma och gör allt hon säger. Så kommer du tacka henne en vacker dag.
Samma med alla mammor, det finns ingen logik och man kan inte "vinna" med argument osv, det är bara att ge upp och flytta hemmifrån så fort man får chansen...
Det är så när man är i tonåren.
När du sedan blir 18-25 så kommer du tacka din mor för att hon brydde sig om dig..
Se till att tänka så redan idag så du inte gör samma misstag som jag.
Bara gör vad du tycker är rätt? Sålänge du inte är biff kriminell så har hon inget att klaga på. Bara för att hon hade sex med en man och skapade dig så betyder det inte att du är hennes slav, right?
Att försöka få föräldrar att se saker ur sitt egna perspektiv är omöjligt.
Vad du än gör så lyssna inte på #8 Bara för att höstlöven faller ett par gånger så betyder det inte skit. Vad jag har förstått så bytar folket på fragbite personlighet lika ofta som tjejer bytar trosor. Vill man ha tips ifrån såna människor? No ty!
Jag kan lova att alla grabbar här på fragbite varit i samma situation. Just ride it out!
Min mamma blir ledsen på mig ibland fortfarande, och så lär det ju alltid vara, ingen är perfekt. #12 schh,
säg bara att hon kan dra åt skogen.
hon ska inte bestämma vad du ska göra och inte göra. lev ditt liv och gör precis som du vill,
det värsta som kan hända är att hon inte pratar med dig men det kan dock vara skönt ibland.
#18 sa din jävla idiot till min mamma en gång. Hon bitchslapa mig så jag nästan däcka. Sen dess har jag aldrig svurit åt henne. (Ska tilläggas att hon hade tre jobb under denna tiden.) ville döda henne då, i ungefär 3 dagar, sen slank det in i min pubertala hjärna att det var mitt eget fel. Så keep on lovin!
jag drog knäskålen ur led på midsommarafton. Ambulanspersonalen var tvugna att klippa ett par jeans jag hade på mig. Sen skickade jag ett brev till försäkringskassan och krävde ersättning (jeansen kostade 400kr men jag skrev att dom kosta 800 :PpPpP thuglife). Så då fick jag 800kr ersättning, och mina föräldrar fick ersättning för allt dom gjort för mig, t.ex. skjutsat mig till jobbet då jag inte kunde ta mig dit med buss, lagat alla matlådor åt mig och skit. Dom fick 600kr för "besväret", men här kommer det roliga: Morsan tyckte jag var "tarvlig" som ville ha mina 800kr för mig själv. Hon sa att jag var tarvlig (inte för att jag la på extra 400kr då det var hennes idé) pga att jag sa att det var mina pengar. Jag frågade henne endast om hur jag skulle få mina pengar överförda till kontot. Hon ville ta min ersättning och när jag sa emot att det var JAG som betalat jeansen, JAG som stått ut med min jävla skada och jobbat varje dag ändå, JAG som haft det jobbigt och att det är hennes plikt som förälder att hjälpa MIG i denna situation, eftersom hon hade krävt exakt samma från mig, t.ex. lagat mat osv, kan ju inte skjutsa då jag är 17år men ni förstår. Och hon blir så äckligt förbannad... Så är min morsa, jag kommer aldrig älska henne, slutade för längesen då hon sålde min dator för att jag satt för mycket vid den.
EDIT: Datorn hon sålde var det jag som betalat för, jag hade köpt den för pengar jag arbetat för. Det var min dator, men hon tog den, ställde den på vinden och vägrade diskutera saken.
Jag har sagt att jag inte älskar henne längre och att hon är dum i huvudet, inte som en p12a skriker och grinar utan jag satt bara ner och sa det sen gick jag. Pallar verkligen inte henne längre, och har dessutom knappt en kontakt med farsan heller längre då (tro det eller ej) han är värre.
Min morsa var likadan. Fick nog och drog på henne en höger hon sent skulle glömma. Det fick henne att tiga ett par månader iaf. Senare började tjatet igen, men då slutade det med att hon fick ha en "hoffmanställning" på benet i över 6 månader. Ja, idioten sprang bakom bilen när jag skulle ut.. Nu tiger hon iaf.
När man mår dåligt och behöver prata med sin mamma, så dukar man upp för en surprise fika och säger att man behöver prata. Man dukar upp glass, kakor och någon fruktsoda. Sedan talar man om det samtidigt som man fikar, och när hon frågar dig: "Vad står på??"
Då säger du till henne att du mår si och så, du säger det lugnt och sansat så kommer hon att lyssna. Om hon höjer tonen så säger du bara att det kanske inte är en bra dag och går till en vän. (Då kommer hon när du kommer hem börja prata och säga hur hon känner och tycker.)
#28 varför måste han vara vrickad för att han har slagit sin mamma? är man tillräckligt förbannad så man man i princip göra vad som helst. Han kanske insåg att det var sista utvägen för att få slut på hennes tjat. Att prata funkar inte alltid vet du, ibland måste man ta tag i hårdhandskarna och visa kärringen vem som bestämmer i hemmet.
#30 Du är verkligen sjukt störd om du rättfärdigar våld mot en försvarslös tant, det är ju helt absurt hur du kan sitta och försöka tala förnuftigt om hur du rättfärdigar våld mot en person som genomgått den mest traumatiska upplevelse som då är din förlossning. Din morsa kanske är vadå, 50 bastare? Och du rör henne på det viset?
Det är ju ta mig fan helt fel. Jag kan förstå att du skriker på människan, men du är människa det är det du ska göra när det inte finns någon utväg men att slå?
De var hon som valde att skaffa barn att vara mamma är ingen dans på rosor och man kan inte förvänta sig att du ska lyda hennes minsta vink bara för att hon måste lyda sina chefer på jobbet.
Folk sparkar neråt och det är det din morsa gör hon kanaliserar sin ilska mot bosserna på dig genom att vara befallande och då har du ingen att kanalisera din ilska på förutom kanske någon mobbad kille i skolan.
Säg åt henne att det hon gör är inte rätt.
Såvida du hjälper till hemma du är 17 år i många länder är du en vuxen man och du har bar 1 år kvar här i sverige och då ska du vara beredd på att laga din egen mat tvättar kläderna städa bidra med hyra etc.
Dina år som barn är slut så bete dig som en man istället för en pojke.
Att växa upp är ofta ett beslut inte något som kommer med tid.
Alla har sina tvister med sina föräldrar någon gång. Går nog över med tiden. Jag hade alltid massa diskussioner med farsan mellan 14-16 års åldern. Sen blev det lugnare på den fronten men började något år senare med morsan istället.
Om du nu inte orkar hennes tjöt får du antingen tejpa igen hennes trut med silvertejp eller vaddera dina öron med bomull.
Det är ju inte så att hon bara "tjatar", det är mycket klagomål också ^_^
Kan tillägga att jag har jävligt svårt att visa känslor för familjemedlemmar, t.ex jag har svårt för att bara säga "jag älskar dig" till någon av mina föräldrar. Vettefan vad det beror på heller.
#0 du kanske borde börja bry dig om din mor... inte bara käfta emot för att käfta och skita i allt hon säger även fast det hon säger stämmer... kan ju vara en början
#41 Jag bryr mig om henne, men visar det ej (det är det jag har problem med) och jag är inte uppkäftig, det är bara när det blir för mycket som jag säger emot!
#42 Ser att du inte har varit här länge, det uttrycket passar inte i denna tråd.
hon fattar att du bryr dig om henne. hon är din mamma (typ ditt allt) och vafan skulle hon tror att du inte bryr dig. alla har mammor som tjötar å blir ledsna
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
"Uh du måste plocka ur diskmaskinen." - Plockade ur diskmaskinen varje gång det var disk
"Uh, du går aldrig ut med hunden." - Gick med hunden minst tre gånger per dag
"Uh, du håller det aldrig rent hjälp till att städa huset." - Hade en cola flaska på golvet, och hon satt bara framför TV'n och käkade sin jävla glass och klagade på att jag inte gjorde något när det i stort sätt var jag som gjorde att huset såg bra ut.
Föräldrar och styvföräldrar kan vara sådana fittor ibland. Mitt tips är att du tar ett snack med henne, om hon inte förstår så tar du ett snack till. Gör inte som jag och stick bara, man ska ta vara på tiden man har med sina föräldrar, önskar nästan att jag hade gjort det. Även fast man blev arg på henne ibland.
Jag hatade min mamma i din ålder med, "gå ut med hunden, plocka ut diskmaskin, rensa ogräs i trädgården, ta upp hundbajset på tomten, dammsug ditt rum" när allt jag ville göra var att lira fotboll eller cs. Och dom lyckades alltid säga det när man hade något skoj inplanerat. Haha. När man blir äldre är det sådana här saker man inte ens diskuterar, man bara gör det. Jag antar att din morsa försöker lära dig, precis som alla andra mammor gör med sina barn. Dude, om du lyssnar på din mamma och gör allt hon säger. Så kommer du tacka henne en vacker dag.
När du sedan blir 18-25 så kommer du tacka din mor för att hon brydde sig om dig..
Se till att tänka så redan idag så du inte gör samma misstag som jag.
Att försöka få föräldrar att se saker ur sitt egna perspektiv är omöjligt.
Vad du än gör så lyssna inte på #8 Bara för att höstlöven faller ett par gånger så betyder det inte skit. Vad jag har förstått så bytar folket på fragbite personlighet lika ofta som tjejer bytar trosor. Vill man ha tips ifrån såna människor? No ty!
#13 lyssna inte på fb's största troll, ignorera honom bara.
Min mamma blir ledsen på mig ibland fortfarande, och så lär det ju alltid vara, ingen är perfekt.
#12 schh,
#14 Använd inte mainstream ord som du inte förstår innebörden av.
#16 Hur kan du lova något sånt? Vadå schh? Visa lite hyfs på din första dag på fragbite.
hon ska inte bestämma vad du ska göra och inte göra. lev ditt liv och gör precis som du vill,
det värsta som kan hända är att hon inte pratar med dig men det kan dock vara skönt ibland.
Min mamma tjötade en hel del på mig med. Jag vet dock idag att det var med all välmening. Och att hon hade rätt.
EDIT: Datorn hon sålde var det jag som betalat för, jag hade köpt den för pengar jag arbetat för. Det var min dator, men hon tog den, ställde den på vinden och vägrade diskutera saken.
Jag har sagt att jag inte älskar henne längre och att hon är dum i huvudet, inte som en p12a skriker och grinar utan jag satt bara ner och sa det sen gick jag. Pallar verkligen inte henne längre, och har dessutom knappt en kontakt med farsan heller längre då (tro det eller ej) han är värre.
Vill du ha ett råd #0 ?
När man mår dåligt och behöver prata med sin mamma, så dukar man upp för en surprise fika och säger att man behöver prata. Man dukar upp glass, kakor och någon fruktsoda. Sedan talar man om det samtidigt som man fikar, och när hon frågar dig: "Vad står på??"
Då säger du till henne att du mår si och så, du säger det lugnt och sansat så kommer hon att lyssna. Om hon höjer tonen så säger du bara att det kanske inte är en bra dag och går till en vän. (Då kommer hon när du kommer hem börja prata och säga hur hon känner och tycker.)
Works 10/10.
Det är ju ta mig fan helt fel. Jag kan förstå att du skriker på människan, men du är människa det är det du ska göra när det inte finns någon utväg men att slå?
Där tappar du mig helt.
Folk sparkar neråt och det är det din morsa gör hon kanaliserar sin ilska mot bosserna på dig genom att vara befallande och då har du ingen att kanalisera din ilska på förutom kanske någon mobbad kille i skolan.
Säg åt henne att det hon gör är inte rätt.
Såvida du hjälper till hemma du är 17 år i många länder är du en vuxen man och du har bar 1 år kvar här i sverige och då ska du vara beredd på att laga din egen mat tvättar kläderna städa bidra med hyra etc.
Dina år som barn är slut så bete dig som en man istället för en pojke.
Att växa upp är ofta ett beslut inte något som kommer med tid.
Om du nu inte orkar hennes tjöt får du antingen tejpa igen hennes trut med silvertejp eller vaddera dina öron med bomull.
Finns många som har mammor som inte tjatar / säger till om saker som de oftast går åt helvete för i slutändan.
Var glad att du har din mamma!
Det är ju inte så att hon bara "tjatar", det är mycket klagomål också ^_^
Kan tillägga att jag har jävligt svårt att visa känslor för familjemedlemmar, t.ex jag har svårt för att bara säga "jag älskar dig" till någon av mina föräldrar. Vettefan vad det beror på heller.
Men tack för alla svar :)
#42 Ser att du inte har varit här länge, det uttrycket passar inte i denna tråd.
#43 Hm får la tolka dedär på bästa sätt.