Det har varit mycket tal om dps mellan affliction och destruction, och håller på att geara upp mig just nu. Jag fokuserar bara på att toppa dps, så vilken bör jag välja?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Alltså vad #1 säger är ju väldigt sant, inte bara att det är helt sjukt nu men det är också en helvetes buff för casters (400+ sp lite då och då om jag inte har helt fel? Är ju som arms warriors blood frenzy och trauma).
#7 är "nog", har bara spelat med 2 riktigt bra affli locks på ett bra tag. dem har legat 10k+ båda 2, SINGLE TARGET dps 10man icc... jag toppar 8,5k i 10manna på saurfang som ret pala ..
#6 du tycker affli är det tråkigaste som finns för att det inte är så jävla faceroll som nästan ALLA andra dpser klasser är, du behöver en riktigt bra rotation för att ha bra dps, samma med feral druider. NAB
#5, linka din armory :) Vet ej vilken boss som är single target i ICC dock men du kan gärna berätta för mig, du kanske fått köra några andra bossar för du är så bra?
Slutade och spela efter ulduar patchen när aff vart nerfat och hybrid demon/destro var bästa dipsspeccen, hört nu på senaste att aff är med uppe och bråkar efter läst lite på EJ :), kanske värt och börja lira igen då om Aff is back :D
Simulationcraft... det baseras ju bara från perfect conditions, ingen delay, ingen movement och fixed %.
Simulationcraft får man fan ta med en rejäl nypa salt och vara kritisk till det. Säger det att du kommer upp i 10k dps med det och det så överensstämmer det sällan till verkligheten.
#15 jag sa inget om att dem locks i min guild är affli eller att någon av dem ligger på 10k+ dps, vi har ingen affli lock i guilden atm, tror jag inte ;P men jag har pugat med 2 affli locks de senaste 2 veckorna som har varit affli och helt insane dps.
#24 vart säger jag att jag har affli locks i guilden? det är väldigt få som spelar affli, även om det är bättre. samma med feral druider... ser fan nästan aldrig en feral dps druid, händer ibland. men VÄLDIGT sällan att man ser en bra sådan.
För ett par dagar sen körde jag ett ett instans med en demo-lock som låg på 13.5k dps första bossen i nexus och snubben satt bara med 5200gearscore. Det var underhållande.
Hahahah så jävla mycket fragbite i denna tråden. De spelar med folk som håller 6k dps och för att imponera och få sin åsikt igenom måste de lägga på 4k.
lite offtopic men, häromdagen var det någon som länkade en "warlock op bild" på sista bilden står det typ "CHAOSBOLTIMMOLATEINCINIRATES HADOWBOLT" osv. sen ett mushroomcloud som det står "PWN" i. :)
Kör destruction atm i pve! Duger, ligger på runt 7-8k dps!
Affliction locks ligger snäbbet över mig, men inte mycket skillnad alls! demonlogy lock har vi ingen atm, men jag tycker det är sjukt jävla tråkigt, så vill inte ens spela det!
Jag har en warlock på ~3050 wowheroescore har således den bäst gearade locken på servern. Jag spelar destru eftersom affli suger i alla lägen utan på trash. Alla som vet något om warlocks vet att destru just nu är bättre anpassat för alla fighter. Demon offspec för att boosta raiden vid behov, även om du själv kommer känna av en märkbar cut på dpsen.
Beror på. Men såhär verkar det vara just nu; de bra guilderna kör med en demo och resten destro, destro är bäst overall dps. Dessutom är det den mest facerollande specen i spelet.
#47 fel. Spelar präst, warrior, mage och lock och kan utan tvekan säga att både arcane och arms är mer lättspelat än destruction. Sen så har väl aldrig PvE varit särskilt svårspelat men affliction var skitkul och en utmaning innan 3.1. Sen dess har jag inte ens orkat specca skiten.
#48, jag spelar warr/pala. Gick in i en privatserver full 80 fullt furious etc. (nej inga buggar eller liknande, allt funkar precis som det ska)
Gjorde en destrolock, gick till www.maxdps.com , bytte plats på två attacker för en hårdare burst och gick in. Tar allt förutom rogues då jag inte har en aning om hur jag ska kontra dom. :)
#53, som att det inte är sant? Rogues är en dans på rosor om du jämnför med en duktig disc/rdruid/rshaman/feral när du lirar destro :]
Notera att jag skrev duktig så präster som precis kämpat ihop till sina shoulders behöver inte komma och whina.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Affli locks är nog den bästa dpsen klassen i spelet atm, har du en BRA rotation och timar alla dots osv så toppar man dpsen garanterat, affli locks.
Ferals är också helt SJUKA om man kan spela det ... dock så är det inte många som spelar affli lock/feral druid i pve.
#6 du tycker affli är det tråkigaste som finns för att det inte är så jävla faceroll som nästan ALLA andra dpser klasser är, du behöver en riktigt bra rotation för att ha bra dps, samma med feral druider. NAB
edit: pvp gear på armory ;O aja uppdatera lite så ser du la pve gear ;P
med andra ord, finns det något sätt att lägga in vad tusan man vill och låta den ta fram det? jämföra klasser etc?
edit - måste vara efterbliven, är det en tråd det ligger i? måste man regga för att se den? elaborate :P
Jag som elemental shaman har dock toppat den ett antal ggr överlägsen över locks...
inte locks i huvudtaget
http://elitistjerks.com/f80/t4 8311-simulationcraft_warlocks_ 3_3_numbers /
För övrigt beror det på vilken boss du är på. Behövs det burst? Då är det destro som gäller. Annars affliction så länge en av locksen kör demo.
Men te topic igen,
http://elitistjerks.com FTW!:)
Simulationcraft får man fan ta med en rejäl nypa salt och vara kritisk till det. Säger det att du kommer upp i 10k dps med det och det så överensstämmer det sällan till verkligheten.
ontopic; affli är fan så mkt roligare än destro iaf, gör bättre dps också.
10k på saurfang i 10man som affli? Inte en chans.
någon som kan länka?
http://img41.imageshack.us/img 41/7996/unparalulskilljpeg.jpg
Affliction locks ligger snäbbet över mig, men inte mycket skillnad alls! demonlogy lock har vi ingen atm, men jag tycker det är sjukt jävla tråkigt, så vill inte ens spela det!
armory: http://armory.wow-europe.com/c haracter-sheet.xml?r=Ravencres t&n=Snoogentz
Kan man spela affliction kommer man garanterat toppa dps med rätt gear.
Gjorde en destrolock, gick till www.maxdps.com , bytte plats på två attacker för en hårdare burst och gick in. Tar allt förutom rogues då jag inte har en aning om hur jag ska kontra dom. :)
Notera att jag skrev duktig så präster som precis kämpat ihop till sina shoulders behöver inte komma och whina.
(i dueller då)