Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag anar att du sitter på en warlock runt 1.8 rating och klagar på att andra klasser kan äga dig, vissa klasser som sägs vara op har svaga punkter dom också, det är bara om att veta hur du ska spela, okej vissa klasser har vart op lite typ ele shammy/destro lock var ju cp i början men nu är de flesta klasser okej, och allting med disspella bort alla buffs drar ju på priestens mana etc så.. aja ska inte gnälla men känns inte som du har så jätte bra koll
#0 spelet skulle dö, tillexempel inte dispella and shit. du tar bort all taktik. det blir bara att slöa dmg och vänta på att dom andra ska bli oom för att sedan göra cc och döda.
#9 d där måste ha varit den sämsta kommentaren jag sett på år o dar, ALLT du sa i den var fel :s, först o främst det finns andra klasser som kan äga andra klasser, te.x destrolocks vinner mot elementalshammys i duel det finns inget snack om saken och enhancementshamaner vinner över destruction warlocks. vill inte skryta o skit men jag är jävligt bra och vet hur man ska spela, jag vet hur jävla jobbigt det kan va vs olika klasser etc. och destruction warlock var verkligen inte op i början, dom va värdelösa.. dem blev buffade nyss o sen nerfade igen. "drar mana med dispell" .. hur mkt då ? herregud man märker inte ens skillnad. du är verkligen den som inte har någon koll.
har tyvärr inte kunnat ta mer än 2.2k denna säsong, finns inga bra shamaner lediga och mitt gear är baserat att lira med en shaman i 3v3 och det är vad jag helst lirar med. så jag lirar med irls ist..
#22 du e ju dum i huvet, 20% av ens totala haste? helt ärligt e du född på mars eller han menar av det totala man får av haste. så det kanske skulle bliviet 16% ist för 20%
att du klagar på mage e bara sjukt
en riktigt bra mage klarar de mesta, men en dålig mage kan inte göra ett skit
mage e en sån skillbaserad klass och behöver inga buffs/nerfs, dom e bra som dom e
ja, jag spelar mage själv, men för de vill jag inte ha feta buffs och äga upp vem som helst, mages e fine som dom e just nu
#25 undead suger nu, bara så du vet..verkar inte som att du har spelat på sistonde
ber om ursäkt, borde tänkt på medelåldern här. jag bad om konstruktiv kritik på en mogen nivå, något som tydligen är omöjligt att få här. jag hoppades verkligen att någon skulle ta sig tid och läsa igenom allting, men av kommentarerna att döma har ni scrollat ner till vad jag skrivit om er klass och sedan equipat flamethrowern. om ni inte håller med mig, fine, men istället för att basha, kan ni inte skriva vad ni tycker var dåligt och vad ni skulle gjort istället om ni hade chansen?
DKs: det du har skrivit är väl ok. Men hoppas du inte menar att SS skadan är ett skämt för den kan critta 14k.
Druider: har enbart sap immunity i treeform
Hunter: Är rimligt
Pallys: Nja prot nerf imo.
Priest: En präst överlever ej TSG RRP och RDP med peels så vet ej vad du snackar om alls
Mages: har du fullkomligt dödat skulle ej funka
Rogues: Buffar du till himlen spelar rogue själv och deadly brew och allt det du läst på AJ forums är ett skämt men det fattar väl inte du.
Shammys: kan jag köpa tycker fortf att totem stomping är en del av klassen.
warlocks: Du har inte ändrat så mycke än det uppenbara men dom har ju sänkt burst lite nu.
Warriors: har du fullkomligt våldtagit du kan inte ta bort allt det plus arp och skade nerf
Sen har jag lite andra tankar då du säger att du vill ha bort DMG healing etc för att göra wow mer att man ska landa CC kills men däremot tar du bort CC och sätter ännu mer DR bra där..
Tycker de flesta förändringarna verkar värdelösa, och, med så mycket förändringar så skulle arenan bli enormt obalanserad igen (Ja, om du nerfar ALLAS damage med 10% så kommer vissa comps bli sämre, och vissa bättre) Sen om du vill spela på hög nivå så får du väll börja satsa på att spela arenan utanför wow? Tycker wows arena är bra som den är, visst är det äckligt med med en human med en extra trinket, men inte så att du förlorade för han hade den. Och sen att det finns lite RnG är ju inte anti skill, det är pro skill, det gör ju att du får anpassa dig till situationen, hade där inte varit någon RnG hade man kunnat slappa igenom allt, alla sporter har någon form av RnG, kolla CS sprayen, eller planen på fotboll eller vad som.
Ret paladins kommer vara fullstädnigt värdelösa. Ännu sämre än dom är nu.
"frostbite : ska väck. ändra till en natures grasp aktig cd, nästa melee attack gör så att man fryser attackern i marken.
fingers of frost : 'ändra till en on-demand cooldown
brain freeze : ska bort helt
mage armor : nerfa till 30% - magic duration
shattered barrier ska väck
missile barrage ska väck
dr på sheep ska höjas markant "
hahahaha!
SNÄLLA, skicka inte iväg något av det du skrivit. du kommer skömma ut dig ännu mer.
"pallys : pallys är fine. liten nerf på prot möjligtvis. både ret och holy har fått nerfs, och paladiner är inte längre 1234 död, eller fol - fullt hp"
frostbite : ska väck. ändra till en natures grasp aktig cd, nästa melee attack gör så att man fryser attackern i marken.
läst tråden.. låter seriöst som att du spelar helt fel spel..
OnT det mesta du vill göra är att buffa din egen klass verkar det som?
Jag spelar mage och upplever vissa klasser som OP, någon som spelar rogue upplever andra klasser som OP..
Bara för att vissa spells/dispells/slag/cc's osv osv, biter hårdare på din klass så behöver det inte nerfas..
"Hej jag är en mage, jag vill ta bort druiders former.. Warriors lilla sån där SnuRr :PpPpPp.. och alla ska Baaah kunna heala 1 gång i minuten för då kan man döda dom innan dom kan heala :PpPp.. å så.. jag vill att alla troll's ska kunna skjuta ifrån mountsen, för dom är fräCka :P å undead's ska kunna flyga med SkL3tt häsTar :PpP.. så kan man ba gå ut å duella :D wiiiee"
#0 Hosta en privat server, sätt dig och verkligen nöt sönder tills du har en server som uppfyller de krav du har.. Sedan kan vi spela arena.. Etc efter dina förändringar kommer du hitta nya klasser som pwnar dig, och då vill du ta bort det och det och det..
Kommer sluta med att spellcasters bara får ha wand, warriors en fishing pole, rogue's fists.. dks, en ghoul.. osv..
*edit:
"racials : ska inte kunna användas i arena. jag tycker inte att det är rätt att man vinner en match p.g.a. att man rollade UD eller Human "
Jag är en av dom som är riktigt skeptisk till arenan i WOW överlag, och ett av alternativen som du är inne på har jag varit inne på. Fast inte göra speciella "Arena-Servers", utan att då man kommer in i en BG/Arena så laddas en speciell databas där balanserade ändringar gjorts mellan klasserna som inte påverkar PvE scenen. Eftersom det är därför det är svårast att balansera spelet då dom påverkar varandra för mycket (PvP - PvE).
Du menar alltså allvar med att du skriver en guide till hur man gearar och speccar för PvP? Då finns det alltså ett enda val som läsare:
1) Läsa en annan guide som är bättre och skriven av folk som verkligen vet vad dem pratar om.
Denna guiden är baserad på dina personliga åsikter vilket inte gör det till en guide (en guide är baserad på fakta och uträkningar, inte på åsikter och tycken). Sen är faktiskt personliga åsikter det man alltid ska akta sig för när det kommer till WoW.
"Quote from Blizzard staff
Health Pools in Cataclysm
Health pools will be much larger in Cataclysm and healing will be lower. That should help address some of the overly binary feel of PvP and PvE encounters.
You'll still be able to kill people as well as be able to heal them. The pace will just be a little slower and both healing and killing should require more than 1-2 buttons."
haha det märks i alla fall att du fått spö av flera mages med tanke på deras nerf lista.
Seriöst bör du se över vad du skrivit och tänk om. Det är ett flertal saker som verkligen inte är overpowered och en del saker du inte ens nämnt, så som ferals instant cyclone, hallå? någon?
Okej så här ligger det till. Tar man bort RNG så kan matcher hålla på i evigheter om "topdawgs" spelar mot varandra. Då är allt förutsägbart. Men får man däremot en procc osv som är oförutsägbart så kan det ändra en hel matchsituation.
Simple: RNG behövs även om man hatar det.
Lika så dodge, parry, block, resist och miss. Ska man tabort det med?
Det behövs med, att man dodge'ar en Mortal Strike som en priest till exempel kan vara matchavgörande. Och warriorn lär rage'a irl.
Att inte kunna resista något alls är ju bara retarded.
Även bra spelare måste ha tur, så som att dodge'a en MS eller dylikt även ifall man vill ha ett "skillbaserat" spel.
när jag läst alla dessa kommentarer gjorde jag seriöst ett irl rofl.
Han bad om mogen kritik om varför ni inte tycker som han, istället skriver alla p12 kommentarer med mycket *CAPS* och bara enragear på honom
Givetvis var inte alla förslag dom bästa, men det var det han ville ha era åsikter på, med åsikter menar jag inte en p12a som kör resto druid och är omöjliga att döda (ja jag kör också resto druid, 2,3 rating med en faceroll set up) däremot har jag fårr förnuft att förstå hur OP resto druider är på att överleva. men dock inte på att kunna CCa eller hjälpa till med dpsen. Cyclone är dock ingen bra CC, den funkar men under en bra cyclone combo samt bash så dör ändå inte DPSen,
så buffa CC på min kära druid och nerfa healingen så det krävs lite skills!!
btw - jag kom från ämnet lite jag vet, men jag är trött!
#1 Cyclone är en av de bästa CCspellsen in-game. Why? Jo den går inte att dispella eller decursa eller ta bort med nåt annat än trinket. l2p. Btw, säger bara en sak till; starfire.
Säger bara en sak; Fixa vanish för fan... Det är ju helt sjukt att man drar en vanish för en snabb reset och fortfarande har man DK's pet i arslet.. Jag kitade en gargoyle I JÄVLA STEALTH runt en pelare på nagrand. Sedan på med sprint för att vara redo att hjälpa min mage och då BÖRJAR alltså gargoyle kasta spell när jag är i stealth.
Jag ser alltså castbar och jag har varit i stealth flera sekunder när den sedan börjar kasta och träffar mig och jag faller ur stealth. Helt jävla otroligt?
#0 Du måste ju skämta.
Så det enda du vill är att man ska överleva längre i arena, du vill att man BARA ska stå där och heala/skada tills nån går oom i princip. Det du har skrivit är ju rena skämtet. Inga dispells?!? What the.....Och det du sa med att minska skadan, lär dig överleva i stället för att whina
#68 Du får nog läsa igen om du ska tillföra diskussionen något. Han vill sänka skada, ja. Men han vill ju även sänka heal + resilience. Man ska ha bra CC och teamplay om man ska kunna landa en kill - det är vad han menar..
frostbite : ska väck. ändra till en natures grasp aktig cd, nästa melee attack gör så att man fryser attackern i marken.
missile barrage ska väck
dr på sheep ska höjas markant
+ att du tycker att damage ska nerfas?
du har ju tagit bort dom flesta fördelarna med att vara mage.. blink då !? ska den också bort eller :D?
För det första, vill man spela på en hög nivå måste man spela rätt klass/specc för att nå dit, det går aldrig att fixxa ett så stort mmorpg går inte att balansera.
för det andra så finns det turnament realms för dem som är lite bättre inom wow/ spelar rätt setups.
Flytta elementaltalenten som gör att enemys blir rootade när man kastar earthbind totem längre upp så man kan ha den som resto. Skulle va grymt att testa det iallafall.
Alla tkr Pallys är op, fattar inte. Spelar Pally själv. den är inte OP, men bra är den väl. :S Och en sak till NERFA RESTO DROOD. Och btw om man tar bort allt du sa kmr alla bara dra melee hit, till och med mages.
dem 2 största punkterna var att tona ner skadan och få bort rng.
har förstått att ni inte håller med, men har inte sett någon som skrivit VARFÖR ni inte gör det. 95% har skrivit saker i stil med : frostbite bort?! mages bli värdelösa qqqqqqq. och ja, jag spelar mage själv, och hur man kan tycka att mages är skill med den rng'n är beyond me
bort med racials, bort med RESIST på offensive dispells, och purge och dispell ska vara 1buff ist för 2. inga rng talents tex som frostbite/imp harmstring etcetc. nä ingen damage/healing buff/nerf fattaru hur sjukt wizcleave/rmp hade blivit? alla comps som inte har någon cc, tex dubbel melee, dubbel healer(ja har cc men oftast oomar) etc etc hade slutat fungera. ehm, finns massa mer, bladestorm ändras totalt, ingen aning hurm orkar inte fundera på det heller. mer melee skada till dks, mindre ranged, ams 1min och man ska inte kunna deathgrippa ner folk. man ska heller inte kunna skjuta ner folk med elemental60point och heller inte med moonkin grejen. defensiv dispel har 1% resist atm bort med den TACK. hatar deep freeze pga så enkel att använda men vet inte, hmm. trap ska inte kunna kastas, fattar inte ens varför huntern fick den abilityn.
hahahhahahahahhahahaahahahahah ahahaha fyfan, Du var då fanemej ingen klipsk människa.. läste till Priest.. Sen fyfan.
Gillar nerfsen du ger till en mage.. Ska du inte ta bort blink med? Eller en 5 min CD? :O grrrrrrrrhhhh blir så jävla lack på internet-trolls som dig..
edit: "druider ska bara vara immun mot sheep i travel, och det ska inte gå att shifta ur sheep. sap-immunitet ska också bort. "
I lol'd. Har jag missat något nu?
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Och inga racials i arena, du är ju efterbliven, kör en racechange om du ska lipa om sånt fjant.
- Skulle inte fungera
dr på sheep ska höjas markant ? du har ju ingen koll alls ?
alla rng talents ska väck! dodge, block, miss, parry och resist ska också väck. lol? troll?
tycker det blev lite fööör mycket, men mycket av det var riktigt bra.
till #26:
http://eu.wowarmory.com/charac ter-sheet.xml?r=Sylvanas&n=P%C 3%AEff
har tyvärr inte kunnat ta mer än 2.2k denna säsong, finns inga bra shamaner lediga och mitt gear är baserat att lira med en shaman i 3v3 och det är vad jag helst lirar med. så jag lirar med irls ist..
En präst ska inte överleva 2 melee på sig om partners är ccade och vänta på peel. Den prästen får fan bli bättre då och dispella CCn.
Orkar inte dra igenom allt men det mesta du har där är bara fail.
edit: Om man gör ändringen med dmg/heal som du drog upp där så är druider top of the line igen, nu kan dom gå oom.
en riktigt bra mage klarar de mesta, men en dålig mage kan inte göra ett skit
mage e en sån skillbaserad klass och behöver inga buffs/nerfs, dom e bra som dom e
ja, jag spelar mage själv, men för de vill jag inte ha feta buffs och äga upp vem som helst, mages e fine som dom e just nu
#25 undead suger nu, bara så du vet..verkar inte som att du har spelat på sistonde
Druider: har enbart sap immunity i treeform
Hunter: Är rimligt
Pallys: Nja prot nerf imo.
Priest: En präst överlever ej TSG RRP och RDP med peels så vet ej vad du snackar om alls
Mages: har du fullkomligt dödat skulle ej funka
Rogues: Buffar du till himlen spelar rogue själv och deadly brew och allt det du läst på AJ forums är ett skämt men det fattar väl inte du.
Shammys: kan jag köpa tycker fortf att totem stomping är en del av klassen.
warlocks: Du har inte ändrat så mycke än det uppenbara men dom har ju sänkt burst lite nu.
Warriors: har du fullkomligt våldtagit du kan inte ta bort allt det plus arp och skade nerf
Sen har jag lite andra tankar då du säger att du vill ha bort DMG healing etc för att göra wow mer att man ska landa CC kills men däremot tar du bort CC och sätter ännu mer DR bra där..
Jag spelar själv healer, så jag är inte en warrior som vill fortsätta oneshota.
"frostbite : ska väck. ändra till en natures grasp aktig cd, nästa melee attack gör så att man fryser attackern i marken.
missile barrage ska väck
dr på sheep ska höjas markant "
hahahaha!
SNÄLLA, skicka inte iväg något av det du skrivit. du kommer skömma ut dig ännu mer.
lite för obvious vilken klass du spelar :<
#38 snällla förklara för mig på vilket sätt jag skämmer ut mig själv för att vilja ha bort rng:)
VAd är en mage utan dom skillsen? säg det snälla
OnT det mesta du vill göra är att buffa din egen klass verkar det som?
Jag spelar mage och upplever vissa klasser som OP, någon som spelar rogue upplever andra klasser som OP..
Bara för att vissa spells/dispells/slag/cc's osv osv, biter hårdare på din klass så behöver det inte nerfas..
"Hej jag är en mage, jag vill ta bort druiders former.. Warriors lilla sån där SnuRr :PpPpPp.. och alla ska Baaah kunna heala 1 gång i minuten för då kan man döda dom innan dom kan heala :PpPp.. å så.. jag vill att alla troll's ska kunna skjuta ifrån mountsen, för dom är fräCka :P å undead's ska kunna flyga med SkL3tt häsTar :PpP.. så kan man ba gå ut å duella :D wiiiee"
#0 Hosta en privat server, sätt dig och verkligen nöt sönder tills du har en server som uppfyller de krav du har.. Sedan kan vi spela arena.. Etc efter dina förändringar kommer du hitta nya klasser som pwnar dig, och då vill du ta bort det och det och det..
Kommer sluta med att spellcasters bara får ha wand, warriors en fishing pole, rogue's fists.. dks, en ghoul.. osv..
*edit:
"racials : ska inte kunna användas i arena. jag tycker inte att det är rätt att man vinner en match p.g.a. att man rollade UD eller Human "
Så har du gjort denna tråd :S
#0 http://www.fragbite.com/?threa dID=831346
Men sedan är 90% av din text skit.
1) Läsa en annan guide som är bättre och skriven av folk som verkligen vet vad dem pratar om.
Denna guiden är baserad på dina personliga åsikter vilket inte gör det till en guide (en guide är baserad på fakta och uträkningar, inte på åsikter och tycken). Sen är faktiskt personliga åsikter det man alltid ska akta sig för när det kommer till WoW.
kommer med edit senare vad jag skulle vilja se
Health Pools in Cataclysm
Health pools will be much larger in Cataclysm and healing will be lower. That should help address some of the overly binary feel of PvP and PvE encounters.
You'll still be able to kill people as well as be able to heal them. The pace will just be a little slower and both healing and killing should require more than 1-2 buttons."
fyi
Seriöst bör du se över vad du skrivit och tänk om. Det är ett flertal saker som verkligen inte är overpowered och en del saker du inte ens nämnt, så som ferals instant cyclone, hallå? någon?
Simple: RNG behövs även om man hatar det.
Lika så dodge, parry, block, resist och miss. Ska man tabort det med?
Det behövs med, att man dodge'ar en Mortal Strike som en priest till exempel kan vara matchavgörande. Och warriorn lär rage'a irl.
Att inte kunna resista något alls är ju bara retarded.
Även bra spelare måste ha tur, så som att dodge'a en MS eller dylikt även ifall man vill ha ett "skillbaserat" spel.
Kul att man hoppar bakom en stolpe när han har 0.3 sec kvar på sin cyclone och blir cyclonad bakom stolpen :(
Han bad om mogen kritik om varför ni inte tycker som han, istället skriver alla p12 kommentarer med mycket *CAPS* och bara enragear på honom
Givetvis var inte alla förslag dom bästa, men det var det han ville ha era åsikter på, med åsikter menar jag inte en p12a som kör resto druid och är omöjliga att döda (ja jag kör också resto druid, 2,3 rating med en faceroll set up) däremot har jag fårr förnuft att förstå hur OP resto druider är på att överleva. men dock inte på att kunna CCa eller hjälpa till med dpsen. Cyclone är dock ingen bra CC, den funkar men under en bra cyclone combo samt bash så dör ändå inte DPSen,
så buffa CC på min kära druid och nerfa healingen så det krävs lite skills!!
btw - jag kom från ämnet lite jag vet, men jag är trött!
Jag ser alltså castbar och jag har varit i stealth flera sekunder när den sedan börjar kasta och träffar mig och jag faller ur stealth. Helt jävla otroligt?
Så det enda du vill är att man ska överleva längre i arena, du vill att man BARA ska stå där och heala/skada tills nån går oom i princip. Det du har skrivit är ju rena skämtet. Inga dispells?!? What the.....Och det du sa med att minska skadan, lär dig överleva i stället för att whina
missile barrage ska väck
dr på sheep ska höjas markant
+ att du tycker att damage ska nerfas?
du har ju tagit bort dom flesta fördelarna med att vara mage.. blink då !? ska den också bort eller :D?
Men annars är det väl lika bra att du bara rerollar en rogue / mage / priest och smeker ut alla du hatar i pvp, hur svårt kan det va?
för det andra så finns det turnament realms för dem som är lite bättre inom wow/ spelar rätt setups.
dem 2 största punkterna var att tona ner skadan och få bort rng.
har förstått att ni inte håller med, men har inte sett någon som skrivit VARFÖR ni inte gör det. 95% har skrivit saker i stil med : frostbite bort?! mages bli värdelösa qqqqqqq. och ja, jag spelar mage själv, och hur man kan tycka att mages är skill med den rng'n är beyond me
En disc priest kan inte överleva 2 melee med MS ingen healer gör det, ret behöver fix dem har bra damage men behöver en interupt eller snare.
Prot är OP både för warriors o paladin.
edit : #44, läs tråden så ser du att jag skrivit i en kommentar att jag tycker racials ska bort
orkar inte styckeindela ehhe
Gillar nerfsen du ger till en mage.. Ska du inte ta bort blink med? Eller en 5 min CD? :O grrrrrrrrhhhh blir så jävla lack på internet-trolls som dig..
edit: "druider ska bara vara immun mot sheep i travel, och det ska inte gå att shifta ur sheep. sap-immunitet ska också bort. "
I lol'd. Har jag missat något nu?
Du kör rogue.