1
Refresh rate (Hertz)
Postat av s9bbe den 1 September 2009, 00:34
2 kommentarer · 327 träffar
Hallå!
Problemet som stör mig är att hertzen inte går att ändra. Den står fast på 60hz, och det finns inga andra alternativ annat än just 60Hz.
Väldigt irriterande, när jag tidigare har kunnat köra på 100hz utan problem.
Detta uppstod då efter att jag hade varit på ett lan, där vars jag lånade en TFT skärm, samt installerade drivrutiner just för den skärmen. Tror det var denna tidpunkt herzten "låste" sig.
Nu efter lanet kopplar jag in min gamla vanliga CRT skärm, installerar drivrutiner, går in i WoW för att ändra hertzten och ser att det inte går.
Har som sagt spelat med 100hz tidigare, och mitt skärm klarar av det galant.
Har testat reseta allt, tagit bort WTF mappen osv.
Finns det några kommandon man kan skriva in för att ändra hertzten manuellt kanske?
Tacksam för svar!
Problemet som stör mig är att hertzen inte går att ändra. Den står fast på 60hz, och det finns inga andra alternativ annat än just 60Hz.
Väldigt irriterande, när jag tidigare har kunnat köra på 100hz utan problem.
Detta uppstod då efter att jag hade varit på ett lan, där vars jag lånade en TFT skärm, samt installerade drivrutiner just för den skärmen. Tror det var denna tidpunkt herzten "låste" sig.
Nu efter lanet kopplar jag in min gamla vanliga CRT skärm, installerar drivrutiner, går in i WoW för att ändra hertzten och ser att det inte går.
Har som sagt spelat med 100hz tidigare, och mitt skärm klarar av det galant.
Har testat reseta allt, tagit bort WTF mappen osv.
Finns det några kommandon man kan skriva in för att ändra hertzten manuellt kanske?
Tacksam för svar!