Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rogue macros för arena mm

Postat av happyswede den 11 Juni 2009, 18:31
13 kommentarer · 152 träffar
Tjenare igen, nu är jag här med min utlåvade tråd om rogue i arena.

Kan börja med att säga att jag kmr gå igenom dom simpla macrona och lite små trix tips. Kommer inte gå in på dom avanserade macrona som tex "Expose over sap" osv. vill ni veta sådant så kan ni skriva till mig.

Kej, here we go.

Kan börja med ett Trho macro.

Dehär macrot gör så att du har "Throw" och "Deadly throw" på samma knapp. har du combopoints då kastar du deadly throw om inte vanligt thrwo. den är bra för att få mer utrymme. Även kan den ibland bugga och kasta vanlig + deadly samtidigt.

#show deadly throw

/cast deadly throw

/cast throw

Denhär äv också bra för att spara space. Om du är i stealth använder du Ambush om inte använder du Backstab.

/cast [stealth] Ambush; Backstab

Dehär är blinde focus. om du håller in ALT så kastar du på focus target om inte på vanliga. Endel anväder SHIFT istället men jag använder ALT så..

#showtooltip

/cast [nomodifier] blind

/cast [modifier:alt, target=focus] blind

/stopmacro [nomodifier]

Denhär är bra att använde mot warriors och även andra rogues där lite hp kan spela stor roll. Du gougar ditt target sen använder du bandage på samma knapp

/cast Gouge

/stopcasting

/use [target=player] Heavy Frostweave bandage

Denhär är bra när man möter andra rogues i tex duel mm. Om du klickar på knappen så targetar han den närmaste. om du targetar någon som du står en bit ifrån så släpper den target och sappar den som är närmre. Så om de kmr en rogue mot dig så spammar du på knappen och så fort din dator registrerar att han är i närheten så sappar du han och släpper sedan target på han. Mycket användbart. Har ett mycket mer avanserat men går in på dom simpla.

#showtooltip Sap

/targetenemy [harm][nodead]

/targetenemy [noharm][dead]

/cast Sap

Här har vi 2 macros som är ett måste om du kör Shadowstep! De gör helt enkelt att du drar premeditation innan du använder tex "Cheapshot" lr "Garrot" lr "Ambush"

Cheapshot:

#show premeditation

/cast Premeditation

/cast Cheap Shot

Garrote

#show premeditation

/cast Premeditation

/cast Garrote

Ambush

#show premeditation

/cast Premeditation

/cast Ambush

Sen här har vi ett macro som ni säkert sätt massa "Pro" spelar använda i sina videos. Du drar en sap på din motståndare sen trycker du på knappen. Du gör en snabb ambush och sedan en vanish och sapp på han innan han hinner komma ut ur sap.

Alltså mycket bra om du hittar en mage utan sköld lr präst lr något. Så du sappar sen trycker du några gånger på macrot så drar du ambush vanish och sap igen. Den funkar inte varje gång men ibland. Det kan ha mycket med pingen att göra.

Först och främst kan man använda dehär

/castsequence Ambush, Vanish, Sap

annars spamma denhär

#show Vanish

/cast Ambush

/stopattack

/stopcasting

/cast Vanish

/stopcasting

/cast Sap

Här har vi några som jag glömde men creds till flexinatorN som la upp dom i tråden. tyty

Används mot typ Rogue/Mage team om man lirar Disc priest, tanken är att så fort din rogue motståndare vanishar så FOK;ar du ut dem, och vanishar, och kan sedan sappa honom.

#showtooltip Fan of Knives

/cast Fan of Knives

/cast Vanish

Någonsin dubbeltryckt på stealth när du laggat? :S (Mashable Stealth macro)

/cast [stance:0] Stealth

Ser du ngn som castar i melee range? Använd musen för att sedan kicka honom utan att byta target.

/cast [target=mouseover] Kick

/focus [target=mouseover]

/stopmacro [target=focus, noharm]

/p %f is silenced.

Samma sak, fast gouge.

/cast [target=mouseover] Gouge

Sap macro, viktigast av allt imo.

#show sap

/cleartarget

/targetenemyplayer

/cast sap

Poppat Preparation för tidigt?

#show preparation

/cast sprint

/cast Cold Blood

/cast [nostealth] Evasion

/cast Preparation

Eftersom vanish buggar ofta, så kan detta underlätta lite.

#show Vanish

/stopattack

/cast vanish

Mouseover blind, skönare imo (du kan använda gladius för mouseover fyi)

/cast [target=mouseover] Blind

/target (Kompis)

/cast Tricks of the Trade

/targetlasttarget

Det var nog allt. jag kommer att återkomma senare med lite taktiker osv! Hare bra!

Kom ihåg jag gjorde denhär för dom som inte vet så mycket så om du nu säger att du har 2700 rating osv och att du redan kan dehär bryr jag mig inte. gör det för att hjälpa inte för PR.

Här har ni länk till min addon lista vad jag använder i arena. Även några användbara macros för mages

Addons samt mage macros: http://fragbite.com/?threadID= 772250

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..