Tja, har ett litet dilemma här som jag behöver hjälp med, då jag inte är tillräckligt mogen i huvudet för att fatta detta beslut själv..
Jag har en 80 undead rougue med några epic-prylar på, och lite blått skräp. Jag har spelat rogue från dagen då TBC släpptes, men aldrig lirat i någon imba-guild då jag alltid smygit omkring i kara/gruul. Anledningen till detta är för att jag inte har tagit spelet på allvar, utan bara lirat för skojs skull. Jag har även bytt och jiddrat med massa olika accounts, mest för att testa olika klasser och se vad jag tycker om att lira. Men rogue är min grej, det är klassen jag kan.
Jag har gymmat i 8 veckor nu och kör 3 dagar i veckan, samt jobbar 7-4.. 5 dagar i veckan.
Frågan är nu, är det värt att börja lira nu, och satsa på att komma lite längre? Jag gillar spelet lixom, men har runt 1000 guld och ingen episk flygare så det känns lite tungt det med =D Men, 2 dagars spelande i veckan, kanske några timmar under helgen.. Kommer jag någon vart på det? Jag vet inte ifall jag är kvar i min förra guild, men vi hade iallafall clearat HC och Normal Naxxramas och OS etc. Innan jag slutade. Om jag INTE är med i guilden längre, är det värt då?
Förlåt om detta vart jävligt vingligt och yrt, men jag har inte sovit sen natten mot fredag och är jävligt slut i huvudet. Uppskattar om någon som spelar och kan spelet kan svara på mina frågor. Jag är sugen på att lira igen, men vill inte att det blir som sist - hänga runt i normal naxx etc.
Tack för mig och somsagt, sorry för allt tjafs i texten, och jag ursäktar även eventuella stavfel. Och jag vill inte ha några kommentarer om att WoW suger, och är värdelöst och sånt skitsnack, för det var inte vad tråden handlade om. :-)
- Fått några PM om armorylänk, och eftersom jag inte orkar sitta och svara på alla PM med armorylänk så får ni den här.
http://eu.wowarmory.com/charac ter-sheet.xml?r=Bloodscalp&n=S haddz
Inte mycket att skryta över, jag vet. Men å andra sidan har jag inte lirat mycket, dingat 80 och slutat, i princip.
MVH
ORG12
Du kan ju alltid börja, kontakta din förra guild och fråga om du får vara med igen. Får du inte det är det bara att försöka hitta en ny =D
Försök hitta en schysst guild som raidar 2 dagar i veckan så ska det nog bli kanon ska du se =)
Fast om du är som mig IRL-MÄSSIGT (fastnar rätt lätt när man väl sitter där) och tänker 'äsch, jag drar till gymmet imorgon istället' och spelar resten av kvällen - börja inte!
Kan du kontrollera det är det väl inga problem.
snälla börja inte.. du kommer ångra dirr att du paya 250kr för ett gamecard +200 för transfer :S
Jag föreslår att du väntar på att något nytt spel släpps, Diablo III är helt klart worth waiting for.
Men den största anledningen till att man spelar wow är väll ändå den sociala biten, så har du många kompisar rl/ingame som lirar så kan det vara värt att fortsätta.
Hoppas det var till hjälp.
i wow lever du hur många gånger du vill
ganska coolt :D:
_______3 saker varför du inte ska________
1. Det är dyrt
2. du blir bara sittande vid wow och skiter i dinna kompisar
3. för varje patch som kommer blir spelet bara sämre och sämre
alltså inte värt att börja igen...!
1: 130kr /månaden är väll inte dyrt när du tänker efter? Tom. studenter har råd med det där.
2: Prioritera är det magiska ordet min vän. Man måste inte lira hela tiden bara för man spelar spelet.
3: Smaken är som baken, delad.
OT: Du har nog svårigheter att hitta nån ny hardcore guild med bara 2 dagar i veckan. Men nån semi/casual guild lär gå. Så visst, tycker du spelet är roligt så är det klart du ska spela.
Under en längre tid dock har jag haft problem att få spelet att flyta på felfritt (inte pågrund av att min dator är dålig, en riktig pärla för en inte så dyr prislapp) men då drivrutinerna till mitt grafikkort varit ett stort problem. Hursomhelst, det är inte poängen, poängen är.. En dag fick jag helt enkelt nog, jag stod inte längre ut med alla bluescreens, grafikbuggar, random reboots etc.
Jag bestämde mig, som jag så många gånger redan tänkt tanken, att helt simpelt sluta. Bara avinstallera wow och ställa mig upp, lämna den världen. Visst har jag inte slutat vara vid min dator, jag sitter trots allt och skriver på Fragbite just nu så låt oss vara realistiska. MEN faktumet att jag inte spelar wow längre och kan sitta vid datorn känns faktiskt fantastiskt.
Ärligt talat har jag aldrig kännt mig så klarttänkt, för ett år sedan hade nog inte det varit möjligt för mig, jag kände att wow hade ett alltför stort grepp om mig, det var helt enkelt för roligt att spela. Så på ett visst sätt är jag glad att WotLK suger så mycket som det gör, det gjorde det hela så enkelt att lämna allt det bakom mig och se mer framåt, för det finns så mycket mer att göra än att spendera flertalet timmar varje dag med att låtsas vara något man verkligen inte är.
Jag försöker inte säga åt någon vad han eller hon bör göra, men jag läste tråden och tyckte bara jag borde dela med mig av vad jag upplevt hittills. Tackar för er tid, adjö.
Seriöst lägga av med wow var nog ett av de klokaste besluten i mitt liv.. puss o kram
säger inte att jag e uber på rogue men kan väl classen någolunda.
En liten summary av WoTLK: dugligt... TBC och pre TBC va mkt bättre.
Någon frågade om jag hade någon hundring i månaden att spendera.. Ja det har jag! Jag köper 1-2 stycken xbox 360 spel i månaden bara för att göra något av pengarna. Dumt kan man ju tycka, men jag dricker inte och sparar därför en jävla massa pengar på det. :)
Det verkar, på era kommentarer iallafall - som att det är lätt att komma ikapp andra, och det gillar jag! Tycker dock att WoW var bäst innan BC, när jag kunde äga full epic warriors och andra rogues med bara blåa grejer och epic vapen. Det var nice. PvPn.. Hur är den nu? Kan jag komma ikapp den också?
Ni rogues, vilken specc gäller, och vilka vapen är effektivast?
Har vi blivit mer nerfade nu..? Har inte så stor koll somsagt. Blir nog en påfyllning på onsdag endå, så får vi se.
Och nej jag har inte så många irl vänner som spelar, vilket är skönt. Och jag kan kontrollera mitt spelande, jag skulle aldrig hoppa över en dag på gymmet för att spela lite, inte en chans :) Men samtidigt är jag lite skeptisk till spelet, hur kommer det att se ut i framtiden? Lika lätt att få gear etc. så är det ju nästan ingen idé att spela. Men jaja, jag fyller väl på kontot i april någon gång efter att jag kommit hem från Miami och fyllt år och allt sånt :) Tack för alla svar, ännu en gång. Det är så jävla bekvämt när folk är seriösa med sina inlägg istället för att skriva massa dryga, jobbiga inlägg och klaga och whina om att WoW är värdelöst och ett nördspel och gud vet allt.
Sorry för ännu en väldigt osammanhängande, yr och knepig text. Jag skyller på min extremt dåliga sömn denna helg :D Jag updaterar väl tråden när jag börjat lira igen - om någon ens är intresserad :P
Och till dig - #16 ..
Det är nog bara folk som du som inte har någon självkontroll eller någon självdisciplin ö.h.t som skiter i sina vänner p.g.a ett spel. Jag förstår inte ens hur en normal människa kan göra något sådant. Och visst går man i skolan och får en tusenlapp i månaden kan man tycka att 100 kr i månaden är dyrt, men jag går inte i skolan, jag valde att jobba istället för att jag ledsnade på att vara fattig. Har nu 15 tusen efter skatt, i lön varje månad. Och jag gick ut med ett G i bild ur grundskolan, inte det bästa. Jag såg ingen anledning till att slösa tid i skolan och endå få ungefär samma jobb som jag har nu när jag var klar efter 3 år. Farsan hookade upp mig med ett jobb och jag trivs med det. Så nej! 100 kronor i månaden är inte dyrt för mig. Spelet må bli sämre, men tycker jag att det blir det så slutar jag helt enkelt spela. Tack för din åsikt dock..
#25 Inte alls. Jag ville bara ge er en blick utav hur mitt liv ser ut nu, typ. 3 dagar i veckan, ungefär 1-2 timmar varje gympass. Ta det + 8 dagars arbete varje dag. Varför jag tog upp gymmet och jobbet? För at få er att fatta på ett ungefär hur mycket tid jag har över till saker jag gillar att göra i övrigt. Som nu spenderar jag den tiden till att spöa skiten ur pipiga småpojkar på Halo 3 med polarna. :) Förstår mig inte på folk som dig, så tragiskt att ni tror att man skryter bara för man nämner jobb, fest eller gym på ett gamingforum. Ungdomarna i dagens samhälle är grymt deprimerade, helt otroligt. Och nej, detta är inget personangrepp, du kan ju be FBPD granska mitt inlägg och hoppas på att de ska ge mig en varning, om det får dig att känna dig bättre och lyckligare.
Nu svarar jag inte på några fler inlägg, ska nog fan gå och lägga mig
och ta en runda på stan imorgon då jag är ledig för en gångs skull. :)
Men tack till alla som har svarat POSITIVT! Det uppskattas att folk kan vara seriösa, trots att man nämner ordet "gym" i tråden :P
http://www.imagedumpwitheasy.c om/uploads/7c0eb1c4b6.png
Och i pvp syfte som rogue är assasination mest effektivt
http://www.wowhead.com/?talent =fhecoxMRiMofzZ0xZebfbh0db <-- den lirar jag med iaf
PvE combat
Du kommer nog kunna komma ifatt alla i gear rätt fort, kör bara pugs me rollhack :O
mirdus på armory :]
Jag har vänner, spenderar tid med dem _varje_ dag.
Jag spelar i ett band och repar 3 gånger i veckan.
Jag åker iväg till stan (Göteborg / Borås) nästan varje helg.
Jag raidar 2-3 gånger i veckan, hinner fixa alla Pots/Flasks/Food till raid (Våran guild anses hardcore).
Jag sover 8+ timmar om natten.
Så, man hinner göra allt om man vill. WoW tar inte så mycket tid om man använder tiden när man spelar effektivt istället för att sitta i Dalaran och chatta.
Wrigley Paladin @ Sylvanas. Alliance, spelade TBC där som belf paladin också.
Sen har jag lite alts överallt, Frostmane och Defias mestadels.
Däremot kan jag ge dig ett tips, började spela igen för inte så länge sedan re-rollade på Blodscalp det var en riktig piss server bara massa Ungrare.
Så mitt tips checka server mm innan du börjar levla för det är segt att märka att man måste börja om igen när man levlat X antal levlar :)
#42 Den är så gó :) Fick den i en HC OS pug, var väll en 10-15 stycken som rollade. Sen gav ML iväg den till fel person, min irl kompis som jag lanade med, och det hela slutade med ett 10-tal tickets, från både min polare och mig, och en jävla massa gaggande och tjatande, tills jag fick den - till slut. Detta tog ungefär 5-6 dagar innan jag fick trinketjäveln, från att jag skrev första ticketen.
Och till er andra, tack för svaren! Ska börja igen när jag kommit hem från USA i mitten på april, eller så börjar jag till hösten. Då jag inte vill spela under sommaren för det finns så mycket annat roligt att lägga tid på! Jag har inte tid att svara på alla PM osv, tyvärr! Men tack ännu en gång, nu har jag beslutet avklarat iallafall. :)
Spela igen, varför inte ?
GL i USA
WLK har varit underbart sen start, raids har varit väldigt lätta men de har sagt att det blir svårare och jag tror dem =)
Dock är jag en pvpare och hatar systemet atm.
( LOL KOLLA INTE PÅ ARENATEAMET hade 1337 rating innan )
sen äre ju en annan sak om du vill bli beroende igen, hade jag kunnat åka tillbaka x antal år å träffat mig själv hade jag sagt åt mig att inte önska mig wow i julklapp ^^ det är tidsfördriv ja, men man kan göra så mkt annat istället
Skitsamma, jag har bestämt mig för att börja till hösten istället, har inte tid att sitta inne och spela en enda timme under sommaren, nu när jag tänker efter. Styrketräning, basket, polare & roadtrip igenom europa tar mycket tid!