Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

WOTLK Rep & Exp Tråd - Samlingstråd -

Postat av Låst konto 176523 den 11 November 2008, 21:19
79 kommentarer · 458 träffar
Hej ser att det är många trådar om var man ska börja Quest, Vad man ska göra först När WOTLK kommer osv.

Jag tycker då att det ska finnas en samlingstråd där folk kan komma in och kolla sammanfattningen här i tråden som jag kommer uppdatera allt eftersom svar och tips kommer in.

Även se om man har tur lite mer detaljerad om WOTLK och ens egen klass.

---------------------------- ------------------------------ ------

Leveling:

----------------------------- ------------------------------ --------

Citerar från #43

ett tips för alla pgs är att ladda hem Cartographer(inte cartographer 3.0, den sux). då har ni all map redan och blir på så sätt lite enklare att hitta questerna... bara ett tips.

btw någon som vet questhelper som funkar i Northrend?

edit:

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/WoWScrnShot_111208_135926 . jpg

nu är jag redo, bara att logga ut i tirisfal glades kvar nu!.. synd att jag är värdelös på att lvla bara, men det var kul att stacka consumables iaf!

Reputation( vilka man bör bli exalted eller honored/revered med osv):

Jag citerar från #41

----------------------------- ------------------------------ ------

Vad jag menar är att man får inte reputation i instancer som man fick i tbc. I WOTLK får man köpa en tabard som kräver friendly med de olika factions. Sen sätter du på dig din tabard och går in i en instance, DÅ får du rep med den faction som din tabard tillhör.

Jag gör det enkelt

Du köper tabard1 som tillhör faction1

Du köper tabard2 som tillhör faction2

Du går in i en (78+)instance och tar på dig din tabard1. Då får du faction1 reputation. Byter du till tabard2 får du reputation med faction2 även fast det är i samma instance.

Man bestämmer alltså själv med vilken faction man man vill ha reputation med i instancer.

----------------------------- ------------------------------ --------------

Experience:

Proffesions:

Klasser(specc,gear osv)

----------------------------- ------------------------------ ------------------

Citerar från #63

Lägg in DK saker som typ speccs osv.

Blood DK specc;

Bäst för Raiding/Offtank

Får massa hp tillbaka från mobsen du slår/dödar

Ungefär som en MS warrior

Melee DPS

Snabbare Runic Power Regen

Unholy DK specc;

PVP Spec

Ranged DPS

Ungefär som en lock

Summonar adds och använder diseases

Använder "pets" som tar skadan

Burst DPS

Blood sägs vara bäst för leveling.

Runic power systemet: http://www.wowwiki.com/Death_k night#The_Rune_System

Runeforging:

http://www.wowwiki.com/Death_k night#Runeforging

Man börjar utan guld eller professions, börjar med grönt gear men man kommer få fullt blått gear innan man drar till outland.

Och ja, Death knights är en mycket svår klass att spela om man gemför med alla andra.

Death knight tankar med 2h vapen

----------------------------- ------------------------------ --------------

Övrigt: Länk till alla zoner i Northrend, även vilka dungeons och vilken levelzon det är: http://www.wow-europe.com/wrat h/features/northrend/worldmap. xml

Ps. Mitt tips(om det nu är bra) är att Instance levla om det går, hittar du en grupp som vill köra The Nexus Osv. Stanna där.

Du blir nog honored med det factionet du vill bli med, sen så börjar du questa, du gör alla quests och kommer upp mot revered eller kanske t.o.m Exalted!

Edit.2: Är du en hunter eller rogue eller vilken annan melee/ranged klass kan det alltid vara bra att ha 2 vapen i bagsen. Som jag jag är hunter och har 2 bows i min backpack ifall jag skulle få låg durability

Ha alltid en Bag(16-20slots bag) full eller halvfull med consumables, Mana/hp Pots, Scrolls, Mat och Buff mat osv.
Föregående tråd
Nästa tråd

79 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 79 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..