1
Sluta separera PvE från PvP!
Postat av mjopp den 19 September 2008, 01:52
306 kommentarer · 191 träffar
God kväll.
Ända sedan TBC kom ut har Blizzard lyckats separera PvP och PvE ifrån varandra nästan helt och hållet. Det har gjort att det klena intresset jag tidigare haft för PvE har så gott som försvunnit. Jag menar, om du inte spelar rogue eller paladin (eller något annat jag glömt), har du verkligen någon större nytta av dina nya Sunwell items när du PvPar?
För de flesta klasser är det ett måste att hålla sig över åtminstone 400 resilience för att ens ha en chans till överlevnad. Där finns ingen plats för någon PvE-gear. Det enda den gearen verkligen kan användas till är ytterligare hjärndöd PvE.
Innan TBC, under de gamla goda tiderna, hade man som PvPare något roligt att se fram emot genom sitt raidande. Hur roligt var det inte att komma där i sitt Nemesis-set och smiska ner allt man kom över i Arathi Basin?
Enligt mig är resilience det stora problemet. Bort! Låt stamina, resistance och armor vara statsen som styr igen. Damagen och healingen skulle också få justeras därefter. Eller så slänger vi på lite resilience på all PvE-gear istället!
Jag förstår att det skulle måsta bli ändring på en massa annat för att detta skulle fungera riktigt, det hade kanske till och med blivit sämre i slutändan. Men jag tycker bara att det är så tråkigt att man inte kan få använda sitt PvE-gear till något roligt längre. :<
Är det någon annan som har liknande funderingar kring detta, vad tycker ni?
*EDIT*
Notera följande:
-Jag är inte ute efter oneshots, jag vill bara att man ska kunna använda sin PvE-gear till något vid sidan av raidandet.
-Hade resiliencen försvunnit från all gear hade självklart all damage måstat justeras därefter, eller om resilience var en basstat som ökar efter level.
-Jag säger inte heller att jag vill att all PvP-gear ska försvinna. Den skulle gärna få finnas kvar för dem som inte alls tycker om PvE.
Ända sedan TBC kom ut har Blizzard lyckats separera PvP och PvE ifrån varandra nästan helt och hållet. Det har gjort att det klena intresset jag tidigare haft för PvE har så gott som försvunnit. Jag menar, om du inte spelar rogue eller paladin (eller något annat jag glömt), har du verkligen någon större nytta av dina nya Sunwell items när du PvPar?
För de flesta klasser är det ett måste att hålla sig över åtminstone 400 resilience för att ens ha en chans till överlevnad. Där finns ingen plats för någon PvE-gear. Det enda den gearen verkligen kan användas till är ytterligare hjärndöd PvE.
Innan TBC, under de gamla goda tiderna, hade man som PvPare något roligt att se fram emot genom sitt raidande. Hur roligt var det inte att komma där i sitt Nemesis-set och smiska ner allt man kom över i Arathi Basin?
Enligt mig är resilience det stora problemet. Bort! Låt stamina, resistance och armor vara statsen som styr igen. Damagen och healingen skulle också få justeras därefter. Eller så slänger vi på lite resilience på all PvE-gear istället!
Jag förstår att det skulle måsta bli ändring på en massa annat för att detta skulle fungera riktigt, det hade kanske till och med blivit sämre i slutändan. Men jag tycker bara att det är så tråkigt att man inte kan få använda sitt PvE-gear till något roligt längre. :<
Är det någon annan som har liknande funderingar kring detta, vad tycker ni?
*EDIT*
Notera följande:
-Jag är inte ute efter oneshots, jag vill bara att man ska kunna använda sin PvE-gear till något vid sidan av raidandet.
-Hade resiliencen försvunnit från all gear hade självklart all damage måstat justeras därefter, eller om resilience var en basstat som ökar efter level.
-Jag säger inte heller att jag vill att all PvP-gear ska försvinna. Den skulle gärna få finnas kvar för dem som inte alls tycker om PvE.






