Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gold farming guide

Postat av DrN den 23 Mars 2008, 11:05
98 kommentarer · 236 träffar
Hej alla!
Nu är jag lite trött på att höra, "jag måste ha 1000g på 5 timmar osv" blabla. Så jag ska ge er mina tips hur ni tjänar ihop era WoW guld snabbt och enkelt.
Jag ska visa er hur ni får ihop 5000G som vissa behöver till er epic flying mount, att dra ihop 5000G tar ca 12.5 - 17 timmar beroende på TUR och GEAR och CLASS.

Med denna guld farming tjänar man ca 250-400g per timme allt beroende på om man har tur med drops och vilken class och gear man har.

Om du farmar på nedanstånde ställen blir lootsen följande:

Arcane Tomes ~ ca 5-10 per timme - ca 20g på AH styck
Sunfury signets ~ ca 50-80 per timme - ca 1g på AH styck
Netherweave cloth ~ ca 200-350 per timme - ca 3-4g på AH per stack
Gröna loots ~ ca 5-15 st per timme - ca 2-8g styck till vendor eller AH, DE så får du mera.
Loot money - ca 3-20s per mob, oftast runt 20s - 25-40g per timme
Gråa loots - ca 5-15 per timme - 1-2 g styck till vendor
+ Ev blåa loots

Allt detta beror lite på AH priser på servern, men ovanstående bör vara normalpris eller lite under.

-Arcane tomes brukar va sega att hitta. oftast hittar man en, sen hittar man ingen på 30minuter, sen hittar man 3stycken på 2 minuter osv. Så tålamod är det som gäller!-

Farmar du intensivt i en timme får du alltså
Arcane tomes - 200g
Signets - 80g
cloths - ca 50g
gröna loots - ca 40g
loot money - ca 35g
grått - ca 10g

415g / timme

Jag tjänade ca 400 g per timme då. spelade som Boomkin druid, 1100 spelldmg, har man sämre gear kanske man går -100g i timmen eller något.

-> Ute efter epic flying mount och har 0 guld?
Skippa dailys och primals.
400g - 1 timme
1200g - 3 timmar
2400g - 6 timmar
4800g - 12 timmar
5000g - 12.5 timmar

Vart hittar jag detta ställe?
i ShadowmoonValley:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/shadowmoonValley.jpg
I Netherstorm:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Netherstormbig.jpg

båda ställerna droppar samma saker. Bara så man kan ha lite variation. tråkigt att farma på samma ställe i 12.5 - 17 timmar

Detta är min WoW gold farming guide, jag tycker den är bra och darför delar jag med den till er. Många vet säkert om att man ska farma arcane tomes utanför BT. Men ingen kanske anar hur snabbt egentligen man farmar ihop pengarna?

--- om ni nu vill farma på detta sätt. Glöm inte att ha väskorna någolunda tomma, det blir mycket cloth och items i bagsen och du behöver mat och dricka för maximala farming nivå.---

Lycka till :)
Föregående tråd

98 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 98 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..