1
Balanserad PVP
Postat av Skolkarn den 29 December 2007, 20:12
185 kommentarer · 146 träffar
Tjenare! Vad jag har hört så ska det bli ett mer balanserat PvP system i WOTLK. Ni förstår nog att det är warlocks som förstör PvP systemet enligt mig, inte bara i duell utan 2on2 är också jävligt svårt att plocka warlocks i, beror ju förstås lite på lineup och gear, men ändå så är det större chans att warlocken vinner. Den ända klass som egentligen tar warlocks är ju rogues. De som spelar warlock brukar skylla på "Det är svårt att spela warlock, det krävs mycket träning för att kunna äga folk" > Bullshit säger jag, min polare som ändå inte är så jävla bra på att spela (clicker) äger upp ganska många, själv tycker jag att deras spells är som ett piano, det krävs inte så mycket mer än att placera alla dotar = 1an, 2an, 3an / Death coil = 4an / Drain Life = 5an / Fear = 6an
Visst det beror lite på gear också absolut. Jag fick ganska tidigt full merc, merc vapen och alla veeteran pryalar med min warrior (som jag har slutat spela på nu), iaf så hade jag inte stor chans mot warlocks med liknande gear, och min mage som jag spelar på nu är det totalt omöjligt att besegra en warlock med linkande gear, det är dots, fear, drain life, death coil, drain life > besegrad.
Utan warlocks så tycker jag att PvP systemet skulle vara perfekt, förutom lite smådetaljer att t.ex. DPS Paladins borde bli lite buffade då.
Iallafall så undrar jag om det finns någon information om hur PvP systemet kommer att vara i lich kings och jag undrar lite vad ni tror också? Jag har även funderat på att börja med Warhammer Online istället, ifall pvp systemet blir bättre, men jag vet inte om det är något att satsa på?
Visst det beror lite på gear också absolut. Jag fick ganska tidigt full merc, merc vapen och alla veeteran pryalar med min warrior (som jag har slutat spela på nu), iaf så hade jag inte stor chans mot warlocks med liknande gear, och min mage som jag spelar på nu är det totalt omöjligt att besegra en warlock med linkande gear, det är dots, fear, drain life, death coil, drain life > besegrad.
Utan warlocks så tycker jag att PvP systemet skulle vara perfekt, förutom lite smådetaljer att t.ex. DPS Paladins borde bli lite buffade då.
Iallafall så undrar jag om det finns någon information om hur PvP systemet kommer att vara i lich kings och jag undrar lite vad ni tror också? Jag har även funderat på att börja med Warhammer Online istället, ifall pvp systemet blir bättre, men jag vet inte om det är något att satsa på?