Tjena!
Nu e det så att jag lirar i en ganska bra guild(iaf på min server) skall så snart Lady Vashj e nere starta Mount hyjal,Black temple.
När jag loggar in idag o kollar in det nya Arena setet + dom nya trinkets,boots,belt,cloak,wris ts inser jag att va fan dessa e ju typ likvärda o i vissa fall bättre än Tier 5...
Vilket innebär att guilder som har SSC & TK på farm o raidar 4-6 timmar varje kväll kommer efter en jävla tid att troligtvis få ihop Full T5 med diverse andra gear vapen osv.
Ta en random noob som lär sig spela lite PvP har ett halv sunkigt arena team eller kanske tom ett hyffsat med all sannolikhet kommer han att ha bättre gear än dig om han lägger ner 4-6 timmar i veckan på WoW.
Visst alla säger att PvP vs PvE gear inte e samma sak och att PvP inte funkar lika bra i PvE, BULLSHIT PvP gearet har (i mage iaf) ofc mkt stamina i flesta fall mer intell än vad PvE gear har PvP har mer critt vilket i mitt fall som Firemage äger
summa kardemumma innebär detta enligt mig att Blizzard har förstört detta nu så underbara spel helt o hållet visst dom la in personal rating för att köpa Shoulder+vapen men va fan folk säljer ju boost på arena teams hit o dit så det stoppar ju ingen direkt.
Bara jag som känner att denna arena förstör för seriösa PvE lirare ?
Bara jag som känner ilska när du ser en random noob med blue/green gear springer omkring med arena set 3 pants som e bättre än dina nya T5 pants som du för 5 min sen vart överlycklig att du äntligen fick efter att löjligt många nätter wipat sönder i SSC för att få ner denna boss o sen dödat gång på gång tills det äntligen var din tur att få T5 pantsen?
Varför whinar ni om alla skryter om era vengeful, merci delar? o_o inte direkt svårt att ta en glad när man har venge/merci, spelar inte så stor roll vilken klass <:
#141 got it, gearbaserat...
Sen om man får bättre och bättre gear med tiden är väll bara en bonus?
Jag tycker att pve är mycket roligare än pvp...det är säkert för att jag suger på pvp, men också för att det är mycket roligare att sitta och snacka med massa folk i guilden. Wow har blivit alldeles för gear och vem som är bäst fixerat.
PvP gear suger i PVE som mage.. Varför? HIT RATING
Hit är det bästa som en mage kan ha på sin gear upp tills man har 164 hitrating. (Och btw, crit är det sämsta statet)
PvP gear är dock bra att ha för att kunna ta på sig på fighter som kräver lite mer HP.
Så arena gear är fine (Visst, personal rating på alla delar hade inte varit fel)
"folk säljer ju boost på arena teams hit o dit så det stoppar ju ingen direkt. " Går ju inte när det krävs personal rating på dom sakerna.
Det som jag däremot tycker förstör wow är honor gearen, vilken fittnob som helst kan AV botta och få bra PvP gear. Imo så borde blizzard göra alla honor rewards till arena rewards och öka antalet poäng man får i arenan.
pvp = snabba epix för att inte bli kallad noob utanför ah i ogri.
Lipar du när du inte får loot eller?
Om du spelar för gear kandu la mata PvP då...förfan sluta lipa
man börjar på 1500 rating, när man vinner en match får man mellan 14-18 rating cirka. och du ska upp till typ 1800 rating för att kunna få tillräckligt med poäng för att inte behöva farma i månader för att få hela s3 setet. tror du det är lätt? :)
Som en healer, han kan inte gå me pvp gear i pve..
En priest kan inte ha pve gear på sig i pvp.
PVE SUGER , Finns inge skills i PVE..
PVP = SKILLS!
Så ja skriver kort vad jag skrev på 20 rader på en rad istället..
Arena är inte problemet, det är hur lätta PvP epics är att skaffa.. Skaffa personal rating på alla gear eller något och höj priset på honor pryolar :F
+ var man server first 70 så var det inte någe vidare roligt :)
Själv körde jag pve förr för att det var skoj, inte för att få gear. Dock så nekar jag inte att det är grymt härligt att få den där droppen man väntat på, men ändå.. dem som väljer att spela pvp måste få bra gear också.
Dock så har du helt rätt i att man KAN inte gå in och försöka köra nå sorts endgame pve med pvp gear, visst kanske typ bracers eller någon enstaka gear då fungerar det men inte om du springer omkring med full pvp gear..
Spelar du inte för att det är roligt så tycker jag du ska lägga ner, men det är ju bara min åsikt =)
Pretbc ftw. Hoppas Blizzard har lagt märket till att whine å gör level 80 exp mer som pretbc.
I PVP MÅSTE DU TÄNKA SJÄLV, SPELA STRATEGISKT OCH ANVÄNDA HJÄRNAN SJÄLV TILL BÄSTA MÖJLIGA RESULTAT, seriöst, var tvungen och capsa så att ja kunde få eran uppmärksamhet
dvs att det förstör sig själv
De som satsar på pvp ska ha fördel i pvp, de som satsar på pve ska ha fördel i pve. man förlorar hur mkt stats som helst med pvp gear om man ska pvea, typ spirit, int, crit, hit. helt onödigt o ens diskutera. för de flesta pvearna e trångsynta, o är ledsna för att de måste vara bra för att ha chans mot en pvp-spelare nu, inann räckte de ju med auto-attack i stortsett för pve gear ägde sönder allt, inte ens rank14 gearen kunde ju jämnföras med de bästa i pve. och det låter ju inte logiskt någonstans?
Resilience är nog det bästa som kommit in i spelet. tråkigt dock att de gjorde pvp ännu mer gearbaserat än vad det redan var
----KLART-_____________-----_ ____-_-
pre tbc = man 2 hitade folk
tbc utan pvp gear = tar lite längre tid, men ändå så har dps klasser övertag med stor del.. spec med bra pve gear
tbc med pvp gear = en jämn fight som varierar på agerande och ofc klasser...
Resilience gjorde det möjligt för healers att pvpa
Resilience gjorde det möjligt att visa skill istället för att döda nån med 1-3 attacker
Resilience är det bästa som har hänt wow...
och om ni tycker att det är så jävla lätt att köra pvp, pröva arena på 2300+ rating och se om det är "så jävla enkelt"..
och om det är så jävla ez att fixa epics från pvp.. kör pvp då!
kan inte blizzard göra allt gear grått? asså behålla statsen men färgen är lika på alla items, då slipper pve hororna gnälla på att folk får ez epics genom pvp..